Studiu: Automatizarea proceselor poate reduce cu până la 30% timpul de realizare a sarcinilor de serviciu
Numărul 16-17, 28 apr.-11 mai 2021 » Conectarea la era digitală
Automatizarea proceselor poate reduce timpul de execuție a sarcinilor de serviciu cu până la 30%, în timp ce implementările de tip RPA (Robotic Process Automation, n.r.) pot face economii de 70% în privința costurilor cu forța de muncă, arată o serie de studii, citate de o companie specializată în soluții de transformare și soluții bancare digitale, relatează Agerpres. Raportul întocmit de Inform Lykos, membră a Austriacard Holdings, relevă faptul că modalitatea de ghidare automatizată, în timp real, a lucrului pe computer determină un comportament al angajaților orientat spre rezultat, proactivitate față de client și are ca rezultat final o satisfacție sporită a acestuia cuprinsă între 15% și 40%.
De asemenea, în cazul forței de vânzare, automatizarea acțiunilor ar putea facilita procesul de comandă și determină o creștere a vânzărilor reale cu până la 20%.
„Considerăm că este important să alegem instrumentele necesare pentru a înțelege care este valoarea exactă pe care fiecare persoană din echipă o aduce în realizarea unui proiect. Ceea ce face ca rezultatul muncii în echipă să fie unul superior rezultatelor individuale este complementaritatea competențelor deținute de membri. Această complementaritate în cadrul unei echipe trebuie privită ca un plus care aduce valoare și nu ca un declanșator de dispute interne. Este foarte important pentru funcționarea echipei ca membrii să încerce să se descopere și ca persoane, nu doar ca angajați ai firmei. Realitatea creată de pandemie este percepută de fiecare în parte ca fiind un lucru neobișnuit/diferit și, totodată, putem spune că este o provocare; (...) deși este vizibil faptul că această pandemie a afectat orice industrie, pe partea de IT lucrurile s-au îmbunătățit, deoarece tehnologia în această perioadă a fost mai mult decât o necesitate”, susțin reprezentanții Inform Lykos.
Conform datelor citate, agregarea informațiilor din mai multe aplicații, într-o singură vizualizare, efectuarea de calcule în timp real și automatizarea sarcinilor procesate pe computer vor reduce timpul de execuție a procesului între 10% și 30%.
În ceea ce privește impactul asupra forței de muncă, un raport al MWD Advisors a evidențiat că implementările RPA pot influența reducerea costurilor cu până la 70%, în timp ce ratele de eroare pentru sarcinile automate pot fi de sub 0,5%.
„Cea mai recentă tendință în ceea ce privește infrastructura lor tehnologică este «transformarea digitală», care constă nu doar în adoptarea produselor tehnologice, ci este o abordare holistică ce are în prim plan schimbarea mentalității în ansamblu, cel mai critic factor fiind omul însuși, familiaritatea cu aceste soluții tehnologice, dezvoltarea abilităților digitale și îndrumarea unui partener strategic cu experiență, ce va contribui semnificativ la succesul său. Pandemia de COVID-19 a schimbat modul de a percepe viața, dar și de a o trăi a tuturor oamenilor, iar o nouă realitate și-a făcut simțită prezența mai mult ca niciodată, și anume realitatea digitalizării. Nu există nicio industrie neafectată de această perioadă dificilă, însă mobilizarea a fost pe măsura dificultăților, iar soluțiile au dat roade”, susțin reprezentanții companiei de tehnologie, într-un comunicat de presă.
În viziunea specialiștilor, crearea de roboți elimină timpul de răspuns, fără erori și fără constrângeri de timp. Astfel, toate platformele de comunicații, de la telefonul mobil la cele mai avansate aplicații de mesagerie instantanee, pot fi transformate în „vehicule” de transfer de informații într-o formă complet automatizată, cu un succes incredibil.
Totodată, companiile pot utiliza Chatbots (asistenți virtuali, n.r.) pentru a automatiza rezervările de comenzi și programări, în așa fel încât clienții să poată accesa instantaneu informații direct de pe site-urile web sau chiar de pe pagina de Facebook. Un asemenea asistent poate oferi răspunsuri rapide și asistență 24/7.
RPA este sistemul care utilizează roboți software pentru automatizarea operațiunilor repetitive ce pot implica mai multe aplicații de business (excel, e-mail etc.) fără a modifica infrastructura IT a companiei sau a sistemelor.
Un studiu Deloitte, publicat în ianuarie 2021, arăta că interesul organizațiilor pentru a apela la tehnologii de automatizare este în creștere, iar 73% dintre acestea au inițiat deja acest tip de proces, cu un sfert mai mult față de anul anterior. În acest context, cea mai răspândită tehnologie de automatizare este robotizarea proceselor (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă - cu 51%, managementul proceselor de business (BPM) - pondere de 36%, și inteligența artificială (AI) - de 34%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial