Studiu: Categoria Electronice domină piața românească de e-Commerce
Numărul 27-28, 12-25 iul. 2023 » Conectarea la era digitală
Categoria Electronice domină autoritar piața de e-Commerce din România, cu 45 de milioane de vizite lunare, la finele lunii mai, la distanță considerabilă situându-se aria Fashion, ce înregistrează 12,5 milioane de vizite lunare, conform studiului Aqurate Map 2023, realizat de această platformă SaaS bazată pe Inteligență Artificială (AI), relatează Agerpres.
Potrivit cercetării, traficul generat de e-mail rămâne la un nivel redus, de doar 2% din total în e-Commerce-ul autohton, dar s-a dublat ca pondere față de 2022. Deși în 2022 creșterea procentajului de trafic plătit era de 24% față de 2021, în 2023 evoluția a fost minoră, iar volumul de trafic plătit s-a stabilizat la o medie de 20% din total. Conform unui comunicat, studiul arată o creștere a calității recomandărilor de cumpărare din paginile site-urilor, la nivelul întregii piețe, cu 16%. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în categoriile Electronice, 43%, Produse pentru copii și bebeluși, 31%, și Casă, 29%.
"Evoluția este un rezultat al investițiilor magazinelor online în motoare eficiente de recomandare și al optimizării paginilor de produs", precizează autorii studiului.
Aqurate Map 2023 este un studiu aflat la cea de-a 3-a ediție, iar proiectul analizează competitivitatea magazinelor online din spațiul românesc de e-Commerce. Raportul analizează 52 de jucători esențiali din e-Commerce, împărțiți în șapte categorii, într-o evaluare bazată pe 27 de caracteristici.
Raportul măsoară prezența digitală și maturitatea digitală a celor mai importanți jucători activi în domeniul e-Commerce. Informațiile sunt obținute exclusiv din surse publice și au fost colectate, pentru ediția curentă, în lunile aprilie și mai 2023.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice