MyWIZ, secretul contabililor de succes
Studiu: Cei mai mulți manageri și directori generali din România susțin că au cunoștințele necesare să gestioneze digitalizarea companiilor

Studiu: Cei mai mulți manageri și directori generali din România susțin că au cunoștințele necesare să gestioneze digitalizarea companiilor

Numărul 14, 14-20 apr. 2021  »  Conectarea la era digitală

Șapte din zece manageri (67%), precum și șase din zece directori generali din România (59%) s-au declarat încrezători în digitalizarea companiilor pe care le reprezintă și au menționat că au cunoștințele necesare pentru a gestiona acest proces, arată un studiu de specialitate ce a vizat digitalizarea companiilor din țara noastră, relatează Agerpres. Cercetarea – realizată de Valoria – relevă faptul că aproape două treimi (63%), dintre directorii generali, precum și 65% dintre manageri știu că industria în care activează a fost afectată în mare măsură și foarte mare măsură de modelele digitale de afaceri.

Pe de altă parte, 27% din totalul directorilor generali chestionați, respectiv 49% dintre manageri susțin că nu există la nivelul conducerii suficiente cunoștințe și expertiză ca să evalueze și să dezvolte un model de afacere digital, dar că vor acorda prioritate construirii unei astfel de expertize.

În ceea ce privește obstacolele în calea valorificării digitalizării, pe primele trei locuri, în cazul directorilor generali, se află: percepția că nu au consumatori digitali (47%), costurile prea mari (43%) și rezistența la schimbare (39%). La rândul lor, managerii au pus pe primele trei poziții: percepția că nu au consumatori digitali (43%), rezistența la schimbare (31%) și costurile prea mari (27%).

Întrebați despre beneficiile digitalizării, directorii generali au enumerat eficiența operațională crescută (55%), simplificarea proceselor (54%), reducerea costurilor (45%), urmate de creșterea veniturilor (32%) și creșterea brandului companiei (27%).

Punctul de vedere al managerilor arată cele mai importante beneficii ca fiind: simplificarea proceselor (68%), reducerea costurilor (59%), eficiența operațională mai bună (43%), creșterea veniturilor (24%) și îmbunătățirea procesului decizional cu data analytics (19%).

La capitolul venituri, pe primul loc între produsele/serviciile digitale pe care directorii vor să le adopte pentru a genera cu 10% mai multe venituri în următorii cinci ani se regăsesc: sistemele inteligente de management operațional (62%), Big Data și Data Analytics (51%) și IoT - Internet of Things (40%). Pe același subiect, managerii au menționat: sistemele inteligente de management operațional (48%), IoT (48%) și Big Data și Data Analytics (39%).

La această ediție a studiului Valoria, aproape o treime (32%) dintre directorii generali ai companiilor respondente au spus că digitalizarea va contribui la creșterea cifrei de afaceri cu 10% - 20%, în următorii trei ani, iar 29% dintre manageri consideră că digitalizarea va crește afacerile firmei cu 5% - 10% în aceeași perioadă de timp.

De asemenea, 18% dintre directorii generali ai companiilor incluse în cercetarea de specialitate și tot 18% dintre manageri au evidențiat faptul că digitalizarea va crește marja de profit cu peste 20%, în următorii trei ani, din care 15%, respectiv 7% au spus că procentajul creșterii va depăși 30%.

Referitor la impactul digitalizării asupra valorii de piață a companiei, cei mai mulți dintre directorii generali (37%) și numai un sfert (24%) dintre manageri au declarat aceasta va contribui cu până la 10%. Pe de altă parte, cei mai mulți dintre manageri (27%) consideră că digitalizarea nu va avea impact în niciun fel asupra valorii companiei.

La nivel general, 67% dintre managerii care au răspuns la chestionarul studiului, precum și 59% dintre directorii generali, au susținut că sunt încrezători în digitalizarea companiei și au cunoștințele necesare, conform rolului lor, pentru a gestiona acest proces.

Studiul întocmit de Valoria, intitulat „Barometrul digitalizării în companiile din România”, a fost realizat pe baza unui chestionar completat de 433 de respondenți. Din totalul celor intervievați, 5% au provenit din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, 6% din companii cu afaceri între 50 și 100 milioane de euro, 13% din companii cu cifră de afaceri între 10 și 50 milioane de euro, 35% cu cifra de afaceri între un milion de euro și zece milioane de euro, respectiv 41% din total cu afaceri de sub un milion de euro.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.