Studiu: Circa 25% dintre companiile din România au un grad foarte mare de digitalizare
Numărul 41, 20-26 oct. 2020 » Conectarea la era digitală
Circa 25% dintre companiile din România au un grad foarte mare de digitalizare, conform studiului European Company Survey 2019 derulat de Eurofound (Fundaţia Europeană pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Muncă şi Viaţă), informează Mediafax. Puţin peste un sfert dintre companiile din Uniunea Europeană (28%) sunt extrem de digitalizate. În toate aceste companii, cel puţin 20% dintre angajaţi folosesc calculatoare zilnic şi, în 70% dintre acestea, cel puţin 80% dintre angajaţi. Companiile foarte digitalizate sunt cele mai frecvente în domeniul serviciilor financiare şi mai puţin frecvente în construcţii. Utilizarea roboţilor software a fost raportată de 8% dintre manageri. Ţările care folosesc cel mai puţin roboţii software au fost Croaţia, Polonia, România, Slovacia şi Marea Britanie (toate 4%), iar cele cu cele mai mari procentaje au fost Finlanda (14%), Danemarca şi Malta (ambele 12%).
Circa 27% dintre managerii companiilor europene au raportat că folosesc analiza datelor pentru a monitoriza performanţa angajaţilor. Acest lucru a fost raportat cel mai mult în România (50%), urmată de Croaţia (45%) şi cel mai puţin în Germania (13%), urmată de Suedia (17%).
Analiza datelor este utilizată pentru monitorizarea angajaţilor cel mai mult în sectorul transporturilor (36%) şi cel mai puţin în construcţii (20%).
Managerii din 44% dintre companiile europene au raportat că cel puţin 60% dintre angajaţi folosesc calculatoare pentru sarcinile lor zilnice. Ponderea a variat de la 13% în Lituania şi 18% în Letonia la 68% în Malta şi 62% în Danemarca şi Suedia.
Managerii din serviciile financiare au raportat că, cel mai probabil, cel puţin 60% dintre angajaţi folosesc calculatoare zilnic (80%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice