MyWIZ, secretul contabililor de succes
Studiu: Circa 40% dintre gospodăriile de pe glob întâmpină dificultăți în plata facturilor la electricitate

Studiu: Circa 40% dintre gospodăriile de pe glob întâmpină dificultăți în plata facturilor la electricitate

Numărul 38, 25 sep. - 1 oct. 2024  »  Analize și sinteze

Aproape 40% dintre gospodăriile din întreaga lume se confruntă cu dificultăți semnificative în plata facturilor la electricitate, iar majoritatea consumatorilor nu sunt dispuși să suporte un cost suplimentar pentru investiții în energie verde, relevă un studiu realizat de Accenture, citat de Agerpres. Cercetarea include o modelare economică pentru a evalua impactul investițiilor în sectorul energetic la nivel mondial, necesare pentru atingerea obiectivelor net-zero, asupra cheltuielilor cu energia electrică ale gospodăriilor. Raportul evidențiază măsurile pe care furnizorii de energie le pot lua pentru a rezolva dilema pe care o au: fie cresc prețurile, fie încetinesc investițiile și riscă astfel întârzierea atingerii obiectivelor de emisii net-zero cu aproximativ 35 de ani.

Cercetarea include informații din sondajul New Energy Consumer 2024 realizat pe 16.800 de consumatori casnici de energie din 18 țări. Studiul a arătat că 37% dintre gospodăriile din întreaga lume se confruntă cu dificultăți la plata facturilor de energie, însă numai 36% s-au declarat mulțumite de ajutorul oferit de furnizorul lor de energie pentru a economisi în ceea ce privește factura lor de energie.

Problema accesibilității este universală, arată sursa citată. Mulți clienți din toate regiunile au dificultăți semnificative în a-și plăti facturile de energie. Unele au fost mai afectate decât altele - mai mulți consumatori din America de Nord (45%) și America Latină (47%) au menționat că au avut recent probleme în a-și plăti factura de energie, comparativ cu cei din EMEA (33%) și APAC (29%).

„Facturile mai mari la utilități au apărut pe fondul creșterii costurilor pentru locuințe, alimente, transport și alte bunuri esențiale, ceea ce face mai important ca niciodată ca furnizorii de energie să înțeleagă mai bine fiecare consumator, reconstruind încrederea în funcție de nevoile acestora. Acum este momentul ca furnizorii de energie să își reinventeze afacerile, trecând de la o abordare axată în principal pe active, la una orientată spre consumatorul de energie”, a declarat Eva Buren, Managing Director și Global Energy Retail and Consumer Services Lead la Accenture, citată în comunicat.

Provocarea legată de accesibilitate este agravată de necesitatea ca furnizorii de energie să investească și să permită realizarea ambițiilor globale de consum net-zero până în 2050. Modelele economice ale Accenture estimează că numai sectorul energetic mondial trebuie să cheltuiască 115 trilioane de dolari.

Cu toate acestea, transferarea acestor costuri către clienți ar putea mai mult decât dubla suma medie din venitul gospodăriilor cheltuită pe facturile de energie electrică, de la 6% la 14% până în 2050, ceea ce demonstrează necesitatea unor acțiuni rapide și radicale, inclusiv punerea în aplicare a unor noi modele de afaceri centrate pe client, a unor abordări inovatoare în materie de costuri și productivitate și a unor servicii conectate pentru creșterea activității.

Date fiind condițiile economice actuale, majoritatea participanților la sondaj sunt reticenți în a plăti pentru tranziție. Mai mult de jumătate (54%) dintre cei intervievați au declarat că nu doresc sau nu pot să susțină plata unui cost suplimentar pentru investiții în energie verde, 48% din acest grup menționând drept cauză accesibilitatea energiei. Excepție au făcut 29%, în principal consumatori tineri din mediul urban, care erau dispuși să plătească un cost suplimentar de peste 15%.

Însă, consumatorii casnici sunt interesați de tranziția către energie verde în proporție de 81%. Cu toate acestea, ei nu consideră neapărat că este responsabilitatea lor să finanțeze aceste inițiative prin factura lor de energie, deși respondenții la sondaj au declarat, în medie, că ar fi dispuși să plătească o creștere de 9% până la 10% a facturii lor lunare de energie pentru tranziție.

Există semne pozitive că mai toți consumatorii vor adopta energia curată, încurajați de posibilitatea de a-și reduce consumul de energie și facturile. De fapt, 87% dintre clienții rezidențiali intervievați au declarat că sunt deja sau sunt interesați să devină cumpărători de produse și servicii legate de energia verde, de la încărcarea vehiculelor electrice și stocarea bateriilor la panouri solare. Cu toate acestea, principala lor motivație pentru a face acest lucru este economisirea de bani prin reducerea consumului de energie pe termen lung, se mai arată în comunicat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.