Studiu: Circa 95% dintre consumatori au făcut cel puțin o modificare a stilului lor de viață de la izbucnirea pandemiei
Numărul 15, 21-27 apr. 2021 » Analize și sinteze
Pandemia de COVID-19 a accelerat inovarea în rândul companiilor din industria bunurilor de larg consum, retail și turism, iar 95% dintre consumatori au făcut cel puțin o modificare permanentă în stilul lor de viață în ultimul an, conform celui mai recent studiu realizat de Accenture, citat de Agerpres. „Lucrul de acasă, schimbarea obiceiurilor de călătorie și dorința tot mai mare de a face cumpărături la nivel local reprezintă o provocare pentru companii, care trebuie să regândească modul în care se adresează consumatorului adaptat la pandemie”, susțin autorii sondajului.
Studiul, realizat în urma unui sondaj la care au participat peste 9.650 de persoane din 19 țări, susține constatările anterioare ale Accenture, conform cărora multe schimbări de comportament vor fi pe termen lung. „Efectele pandemiei vor fi resimțite multă vreme și vor fi o dovadă a necesității ca firmele orientate către consumatorii să fie agile, reziliente și receptive la schimbări. Din dezastru și necesitate se ivesc oportunitățile. Pandemia a declanșat un nou val de inovare. Întrucât companiile regândesc fundamental planurile de business pentru a genera creștere, multe utilizează capabilități analitice avansate pentru a identifica, răspunde și viza tendințele de consum în schimbare”, a declarat Oliver Wright, director executiv senior și director al grupului global Accenture pentru industria bunurilor de larg consum.
Potrivit studiului, pandemia de COVID-19 a condus la o „transformare comprimată, companiile modificând simultan mai multe departamente și recalificând oamenii în ceea ce anterior ar fi fost programe pas cu pas pe termen mai lung”. „Multe companii orientate către consumatori și-au mutat afacerile în cloud, au rezolvat presiunile pe costuri și au continuat să își consolideze reziliența și securitatea, punând infrastructura la punct pentru a permite inovarea și pentru a se poziționa pentru succes”, mai susțin autorii studiului.
Totodată, pandemia a însemnat o trecere rapidă către lucrul de acasă, mulți angajați exprimându-și dorința de flexibilitate în ceea ce privește modul și locul în care lucrează în continuare. Astfel, mai mult de trei sferturi (79%) dintre respondenți au declarat că ar dori să lucreze ocazional dintr-un „al treilea spațiu” – o altă locație decât casa sau locul de muncă – și mai mult de jumătate au spus că ar fi dispuși să plătească până la 100 de dolari pe lună din propriile buzunare pentru a lucra de la o cafenea, bar, hotel sau un retailer, cu un spațiu dedicat. Acest lucru evidențiază o oportunitate potențială de a crește veniturile pentru cei care activează în industria hotelieră și retail.
„Dorința de a lucra dintr-un «al treilea spațiu» este însoțită de o schimbare a atitudinilor față de călătoriile de afaceri. Jumătate (46%) dintre respondenți au declarat că nu au planuri de a călători în scop de business după pandemie sau intenționează să reducă la jumătate acest tip de călătorii”, mai arată sondajul.
Totodată, perspectivele actuale indică faptul că revenirea la călătorii se va relua în principal pe segmentul recreativ, împingând industria să se adapteze și să devină și mai eficientă pentru a recupera veniturile pierdute.
„Pandemia a forțat «pragmatismul creativ», în special pentru firmele de turism și ospitalitate care se luptă să găsească fluxuri suplimentare de venituri în timpul crizei. Unele hoteluri au transformat camerele în restaurante pop-up, în timp ce altele au experimentat oferind spații de birouri temporare clienților care caută un «al treilea spațiu» pentru a lucra. Deși au existat anumite experimente, companiile trebuie să extindă aceste noi servicii și să abordeze atenția reînnoită a călătorilor asupra sănătății și siguranței, de exemplu, folosind cloud-ul pentru a ajuta la interacțiuni fără contact”, a declarat Emily Weiss, director executiv și șef al grupului global al industriei turismului din cadrul Accenture.
Nu numai că oamenii cred că unele dintre obiceiurile lor de lucru și planurile de călătorie s-au schimbat probabil permanent, dar mulți cred, de asemenea, că obiceiurile lor de cumpărături au evoluat pe termen lung. Cele mai recente cercetări susțin concluziile lansate anterior de Accenture, potrivit cărora creșterea semnificativă a comerțului electronic se va accelera în continuare. Spre exemplu, proporția achizițiilor online de produse precum alimente, decorațiuni interioare, modă și produse de lux de către utilizatorii mai puțin obișnuiți cu comerțul electronic - definiți ca aceia care au folosit canalele online pentru mai puțin de 25% din achiziții înainte de pandemie - a crescut cu 343%.
Potrivit sursei citate, achizițiile online ale utilizatorilor noi au crescut astfel: 333% la alimente pentru gătit acasă, 347% la băuturi alcoolice, 319% la decorațiuni interioare, 375% la haine și încălțăminte, 360% la electronice, 314% la mâncare la pachet sau livrări de la restaurante, 350% la produse de îngrijire personală și cosmetice, 341% la unelte și materiale DIY și 315% la produse de lux.
„Retailerii s-au adaptat rapid la creșterea comerțului electronic și folosesc tehnologia pentru a servi clienții în moduri noi. Mulți au adoptat tehnologii noi, cum ar fi realitatea augmentată, pentru a recrea experiența fizică a magazinului și pentru a ajuta cumpărătorii să vizualizeze mai bine o cameră de mobilier sau o ținută, în timp ce alții au reconvertit magazinele închise în depozite locale cu tehnologii de colectare și ambalare. Chiar și într-o lume post-pandemică, companiile vor trebui să satisfacă apetitul consumatorilor pentru cumpărături online cu livrare rapidă și să devină mai anticipative cu privire la investițiile pe care le vor face în oamenii lor, în lanțurile de aprovizionare, în magazinele fizice și canalele digitale pentru a fi bine poziționate pentru a genera creșterea”, a afirmat Jill Standish, director general și șef al grupului global al industriei de retail Accenture.
Accenture Consumer Research COVID-19 urmărește atitudinile, comportamentele și obiceiurile în schimbare ale consumatorilor din întreaga lume, pe măsură ce aceștia se adaptează la o nouă realitate în timpul pandemiei de COVID-19. Ultimele etape ale acestui sondaj au fost realizate în perioada 28 noiembrie - 10 decembrie 2020 și 25 februarie - 5 martie pe eșantioane de 12.487, respectiv 9.653 consumatori din 19 țări de pe cinci continente: Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, Rusia, Arabia Saudită, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Elveția, EAU, Marea Britanie, SUA.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național