Studiu: Companiile cu lanțuri de aprovizionare dezvoltate sunt de 6 ori mai predispuse să utilizeze inteligența artificială pe scară largă
Numărul 33-34, 21 aug. - 3 sep. 2024 » Conectarea la era digitală
Companiile cu lanțuri de aprovizionare dezvoltate sunt cu 23% mai profitabile decât concurenții lor și sunt de șase ori mai predispuse să utilizeze inteligența artificială și inteligența artificială generativă pe scară largă în lanțurile lor de aprovizionare, conform unui studiu Accenture, citat de Agerpres. Astfel, în timp ce doar 9% din totalul companiilor utilizează inteligența artificială și inteligența artificială generativă pe scară largă în lanțurile lor de aprovizionare, un număr mult mai mare de "lideri" (10% dintre companiile care au obținut cel mai mare punctaj pe scală de maturitate) o fac deja (37%), comparativ cu doar 6% dintre concurenții lor. De asemenea, "liderii" se așteaptă să vadă beneficii semnificative. Aceștia sunt de 8 ori mai predispuși să reducă timpul necesar pentru dezvoltarea și lansarea de noi produse cu 30%, de 8,5 ori mai predispuși să dezvolte produse ecologice și de 6 ori mai predispuși să îmbunătățească eficiența resurselor de inginerie cu 30%, se menționează într-un comunicat Accenture.
Studiul "Next stop, next-gen", care a analizat 1.148 de companii din 15 țări și zece industrii, definește maturitatea lanțului de aprovizionare ca fiind nivelul în care companiile utilizează AI generativă, învățarea automată avansată și alte tehnologii în evoluție pentru luarea deciziilor autonome, simulări avansate și îmbunătățiri continue. Aceste capacități permit companiilor să se adapteze mai ușor la schimbările care apar și să adopte fără probleme alte noi tehnologii.
Cercetarea a constatat, de asemenea, că "Liderii" au realizat marje cu 23% mai mari decât concurenții lor (11,8% față de 9,6%) între 2019 și 2023. În același timp, acestea au oferit acționarilor un randament cu 15% mai bun (8,5% vs. 7,4%).
"Liderii investesc considerabil în tehnologii din ce în ce mai sofisticate - în special inteligența artificială și inteligența artificială generativă - pentru a construi următoarea generație de capacități ale lanțului de aprovizionare. Aceste capacități sunt importante pentru a reinventa lanțurile de aprovizionare în vederea eficienței, agilității, sustenabilității și rezilienței. Ele permit liderilor să depășească factorii tradiționali ai lanțului de aprovizionare, care constau în cost, calitate și livrare, și care cauzează multe vulnerabilități și ineficiențe în lanțul de aprovizionare, atât în prezent, cât și în viitor", a declarat Max Blanchet, Global Strategy Lead for Supply Chains and Operations al Accenture, citat în comunicat.
Cu toate acestea, imaginea de ansamblu prezentată în studiu este alarmantă. În timp ce scorul mediu de maturitate al lanțului de aprovizionare a crescut cu peste 50% între 2019 și 2023, scorul mediu pentru toate companiile rămâne scăzut, la doar 36%. Acesta variază în funcție de industrii și țări - de la 22% în Mexic la 52% în Japonia și de la 31% pentru companiile de bunuri de consum la 40% pentru firmele aerospațiale și de apărare, subliniază sursa citată.
Studiul "Next stop, next-gen" se bazează pe un sondaj realizat în octombrie 2023 în rândul a peste 3.000 de executivi din lanțul de aprovizionare din 1.148 de companii. Respondenții au fost din următoarele țări: Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Italia, Japonia, Mexic, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Regatul Unit, Statele Unite. Companiile lor făceau parte din următoarele industrii: Industria aerospațială și de apărare, Industria auto, Industria chimică, Bunuri și servicii de larg consum, Înaltă tehnologie, Echipamente industriale, Științele vieții (farmaceutică), Metale și minerit, Petrol și gaze și Utilități.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național