Studiu: Companiile din România estimează creșteri salariale medii de 5%, în 2022
Numărul 36, 28 sept. - 5 oct. 2021 » Analize și sinteze
Companiile din România anticipează creșteri salariale de 5% pentru anul 2022 și se orientează către asigurări de sănătate și viață, ca beneficii acordate angajaților, în contextul pandemiei, se arată în rezultatele studiului Total Remuneration Survey (TRS) 2021, publicat de o companie de consultanță, relatează Agerpres. Astfel, conform cercetării Mercer Marsh Benefits, în structura ultimilor trei ani, cursurile de specializare (trainingurile), tichetele de masă și mașina de serviciu, aflate între primele trei beneficii acordate de companii, s-au redus, în timp ce asigurările de viață și de sănătate au crescut ca pondere în numărul companiilor care le acordă.
Companiile participante la studiu anticipează o creștere salarială medie de 5% atât pentru anul în curs, cât și pentru 2022, iar cel mai important salt este în retail și în industria auto (+6%). Anticipațiile relevă faptul că majorările salariale pot fi accelerate de către angajați prin migrarea de la companie la companie, pe aceeași poziție.
În Top 3 industrii care își plătesc angajații cel mai bine, comparativ cu salariul mediu din România, se află: farma (+30% față de salariul mediu), IT (+17%) și producție&agricultură (+13%).
Totodată, în funcție de tipul departamentului cu salariul mediu cel mai bun, angajații din IT sunt în top cu un plus de 28% față de medie. De asemenea, angajații din zona analizei de date sunt cel mai bine plătiți (+45% față de salariul mediu din România și cu 10% mai mult decât angajații din zona de programare IT), în timp ce salariații care se ocupă de management de proiect beneficiază de salarii cu 22% mai mari decât media națională. A treia poziție în topul salariilor în funcție de departamente o ocupă angajații din zona Corporate Affairs și Finance (7% peste salariul mediu).
Din perspectiva analizei pe tipuri de joburi, Total Remuneration Survey - 2021, răspunsurile companiilor care au furnizat informații pentru studiul din România au dus la următoarele ierarhii: pentru poziții de bază - Operator transport (62.000 lei/an, venit brut), Contact Center (74.500 lei/an, venit brut), Electrician/mentenanță (79.000 lei/an, venit brut); poziții în zona de specialiști - Specialist în Marketing Digital, cu experiență 1-3 ani (115.712 lei/an, venit brut), Specialist în Producție & Îmbunătățire procese, cu experiență 5-7 ani (145.608 lei/an, venit brut), Business Intelligence (222.919 lei/an, venit brut), Agile Coach Specialist (305.167 lei/an, venit brut).
Potrivit sursei citate, pe pozițiile din zona middle management, cele mai bine plătite posturi sunt: Manager - Centru de distribuție (185.169 lei/an, brut), Manager - HR Business Partner (215.532 lei/an, brut), Manager - Finance Business Partner (248.845 lei/an, brut) și Manager - Quality Assurance Engineering (289.530 lei/an, brut).
În ceea ce privește primele și bonusurile, 69% dintre companii acordă prime/bonusuri de Crăciun, în timp ce 60% acordă beneficii cu ocazia Paștelui, 34% dintre organizații acordă beneficii pentru transport, valoarea anuală medie/angajat fiind de 1.637 lei. Valoarea anuală medie a primei de Crăciun este de 530 de lei, iar cea de Paște este 386 de lei.
Și din perspectiva numărului de zile de concediu, companiile au politici diferite. Astfel, industriile care acordă un număr peste medie de zilele de concediu de odihnă sunt: automotive, IT, Farma (25 zile/an), producție, bunuri de consum, agricultură (24 zile/an).
Studiul de specialitate este fundamentat pe analiza informațiilor a 410 companii din România care au, cumulat, circa 150.000 de angajați cu venit mediu/organizație de 157 milioane lei/an. Cercetarea analizează aproape 1.700 tipuri de locuri de muncă din perspectiva remunerației și a tipurilor de beneficii pe care companiile le acordă.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național