MyWIZ - Business în cloud
Studiu: Consumatorii cred tot mai mult că sănătatea proprie este strâns legată de cea a Planetei

Studiu: Consumatorii cred tot mai mult că sănătatea proprie este strâns legată de cea a Planetei

Numărul 49, 13-19 dec. 2023  »  Roza vânturilor

Consumatorii se gândesc și la protejarea mediului înconjurător, nu doar la sănătatea lor personală, atunci când cumpără alimente, și sunt dispuși să își schimbe obiceiurile alimentare pentru a proteja Planeta, potrivit studiului Tetra Pak Index 2023. Conform unui comunicat al companiei Tetra Pak, citat de Agerpres, piața alimentelor sănătoase este deja una bine conturată, unde consumatorii caută în mod activ produse benefice pentru sănătatea lor. Însă, mai nou, o majoritate semnificativă adoptă o viziune holistică: 70% dintre consumatorii chestionați spun că produsele sănătoase nu ar trebui să dăuneze mediului, în timp ce alți 54% sunt dispuși să își asume responsabilitatea față de planetă și să își schimbe dieta pentru a contribui la o lume mai bună.

Această preocupare simultană pentru sănătatea proprie și cea a Planetei se reflectă în numărul tot mai mare de "flexitarieni" - consumatori care aleg să consume mai puțină carne. Aproape jumătate dintre respondenți au spus că limitează consumul de carne sau exclud complet carnea din alimentație. Tetra Pak Index, bazat pe un sondaj realizat în zece țări din întreaga lume de către IPSOS, companie multinațională de cercetare de piață, a constatat că această tendință de a reduce consumul de carne este un fenomen global. Peste jumătate (56%) dintre respondenți invocă motive de sănătate pentru adoptarea unei diete flexitariene, pescatariene, vegetariene sau vegane, dar peste o treime (36%) menționează în mod specific grija față de mediu ca motiv principal pentru această alegere.

Conform studiului, confortul nu mai este pus pe primul plan. Aproape trei din patru consumatori (70%) ar renunța la comoditate în favoarea unor produse mai sănătoase, ceea ce marchează o schimbare de atitudine semnificativă. Totodată, atenția acordată menținerii sănătății nu este afectată de creșterea costului vieții, doar 17% dintre respondenți fiind dispuși să renunțe în climatul economic actual la alimente și băuturi benefice pentru sănătate.

Potrivit sursei citate, este de așteptat ca popularitatea abordării climatariene să crească, pe măsură ce efectele schimbărilor climatice sunt resimțite pe scară tot mai largă. Consumatorii așteaptă ca producătorii de alimente să ofere produse care sunt atât sănătoase, cât și sustenabile.

Inovațiile revoluționare în domeniul alimentelor pot juca un rol semnificativ în furnizarea de produse care sunt nu doar gustoase, ci și eficiente din punct de vedere al resurselor. Iar consumatorii sunt gata să accepte inovațiile care aduc îmbunătățiri modului în care trăim și mâncăm. Aproape două treimi (62%) dintre consumatori cred că tehnologia va juca un rol important în construirea unui viitor mai sustenabil. În același timp, o parte dintre consumatori sunt îngrijorați de faptul că astfel de alimente inovatoare ar putea să nu fie la fel de naturale ca alimentele proaspete, neprocesate - prin urmare, este esențială găsirea unui echilibru.

"Acest domeniu se dezvoltă destul de rapid și este dificil de anticipat când și în ce măsură va avea succes. Însă numai prin efort continuu și cooperare pentru explorarea oricăror potențiale oportunități vom găsi soluții la provocările actuale cu care se confruntă sistemul alimentar", a declarat Adolfo Orive, președinte și CEO Tetra Pak.

Studiul a fost realizat în parteneriat cu Ipsos, pe baza a 5.000 de interviuri online realizate în următoarele 10 țări: Brazilia, China, Germania, India, Kenya, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.