Studiu: Creșterea din eCommerce s-a temperat, dar comanda medie a crescut la 215 lei
Numărul 42, 26 oct. - 1 nov. 2022 » Conectarea la era digitală
Creșterea vânzărilor online din România s-a temperat în trimestrele doi și trei din 2022, dar valoarea medie a comenzilor a crescut, ca urmare a noilor obiceiuri de consum, dar și a inflației, arată un studiu citat de Mediafax. Astfel, dacă în trimestrul 1 din 2022, creșterea anuală a vânzărilor era de 35%, în al doilea trimestru a apărut o scădere de 0,7%, iar trimestrul 3 recuperează, cu un avans de 7%, arată datele studiului realizat de platforma de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales.
„Contextul economic fragil și războiul din Ucraina, pe de o parte, și redeschiderea magazinelor fizice, pe de altă parte, au generat oscilații în evoluția zonei de eCommerce, ca număr de produse vândute, iar în prezent ne regăsim pe o tendință de revenire a creșterii, aproape de zona de două cifre. Un accentuat sentiment de prudență, pe alocuri chiar panică, s-a resimțit atât în aprovizionarea cu stocuri de către comercianți, cât și în apetitul de cumpărare manifestat de consumatori”, a declarat Ciprian Cazacu, cofondator al easySales.
Cu toate acestea, noile obiceiuri de consum ale românilor, precum și inflația, cresc cheltuiala medie pentru o singură comandă de la 170 lei în trimestrul al treilea din 2021 la 215 lei în aceeași perioadă a anului curent.
„Creșterea valorică a comenzii medii este în mare măsură influențată de inflație, dar și de schimbarea obiceiurilor de cumpărare – tipurile de produse achiziționate, cantitățile mai mari cumpărate pentru a obține reduceri, inclusiv cu privire la costul transportului. Așteptările sunt ca, în continuare, clienții să cumpere mai mult rațional și mai puțin compulsiv. Consumatorii își planifică mai atent cheltuielile, analizează mai mult prețurile și caută tot mai des să obțină reduceri, accesând ofertele comercianților”, a adăugat Ciprian Cazacu.
În ceea ce privește categoriile de produse vândute în 2022, se observă o nouă schimbare, în mare parte determinată de deschiderea circulației interne și internaționale, a școlilor și, în general, reluarea activităților sociale.
În Topul cu cele mai mari creșteri față de anul trecut sunt segmentele Fashion (22%), Sport și Aer Liber (13%), Cărți, Filme și Muzică (18%), Periferice PC și software (17%), în timp ce segmentele cu scădere a ritmului vânzărilor, față de anul trecut, sunt Beauty (-19%), Articole pentru copii și Jucării (-7%) și Auto Moto (-6%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național