Studiu Deloitte: Până în 2030, peste jumătate din cei 1,8 miliarde de tineri din întreaga lume riscă să devină inadaptați la piața muncii în cea de-a patra revoluţie industrială
Numărul 48, 11-17 dec. 2018 » Lumea în care trăim
Până în anul 2030, mai mult de jumătate din cei 1,8 miliarde de tineri din întreaga lume, cu vârste cuprinse astăzi între 15 şi 29 de ani, nu vor avea aptitudinile sau calificările necesare pentru a participa activ în câmpul muncii, în contextul celei de-a patra revoluţii industriale (Industria 4.0) şi al unei pieţe a muncii care se schimbă în ritm tot mai alert ca urmare a tehnologiilor emergente, potrivit raportului global al Deloitte „Pregătirea forţei de muncă de mâine pentru cea de a patra revoluţie industrială”, efectuat împreună cu Global Business Coalition for Education.
Raportul concluzionează că mediul de afaceri trebuie să-şi asume un rol mai activ în pregătirea tinerilor de astăzi pentru a le asigura adaptarea la Industria 4.0, caracterizată de fuziunea resurselor fizice cu tehnologiile digitale precum robotica, inteligenţa artificială, Internet of Things (IoT), digitalizarea şi automatizarea. „Liderii de afaceri din întreaga lume, inclusiv din România, sunt îngrijoraţi pe bună dreptate că forţa de muncă nu va putea ţine pasul cu ritmul şi cu magnitudinea schimbării, întrucât Industria 4.0 transformă munca. Reducerea decalajului de competenţe şi găsirea unor metode de a accesa energia şi creativitatea tinerilor par provocări majore, iar studiul nostru cuprinde numeroase recomandări pentru a aborda aceste provocări. (…) Încurajăm liderii din toate industriile să privească Industria 4.0 ca pe o oportunitate, şi nu ca pe o ameninţare, şi să profite de avantajele sale, inclusiv prin regândirea modului în care atrag, recrutează, integrează şi își dezvoltă talentele”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner la Deloitte România.
Cercetarea a evidenţiat o serie de abilităţi necesare pentru a avea succes în cea de-a patra revoluţie industrială. Acestea sunt: gradul de pregătire a forţei de muncă, abilităţile „soft” și cele tehnice, precum şi cele antreprenoriale, acompaniate de o atitudine ce pune accentul pe învăţarea continuă pe tot parcursul vieţii. De asemenea, raportul oferă patru recomandări principale pentru a iniţia schimbarea: ▪ alinierea obiectivelor şi abordărilor tuturor categoriilor de persoane implicate sau afectate, ▪ implicarea în politici publice, ▪ dezvoltarea unor strategii solide privind gestionarea resurselor umane şi ▪ investirea în pregătirea forţei de muncă.
Raportul se bazează pe răspunsurile din partea tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 29 de ani, din 45 de ţări, din partea reprezentanților comunității de afaceri și a ONG-urilor, a unor experți în politică și economie, precum şi a mediului academic. (Al.R.)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial