Studiu: Doar 12% dintre firmele românești cu peste 10 angajați și-au făcut publicitate pe internet în 2016
Telex » Știri 4 ianuarie 2017
Doar 12 din 100 de firme româneşti cu peste 10 angajaţi şi-au făcut publicitate prin intermediul internetului în 2016, ceea ce plasează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul promovarea afacerilor în mediul online, potrivit unei analize realizate de agenţia de marketing Perceptum, care mai arată că mai puţin de jumătate dintre IMM-urile din România (42%) au o pagină de internet.
Statistica Eurostat semnalează un grad redus de utilizare, de către antreprenorii români, a celei mai eficiente metode de promovare a afacerii, iar acest lucru îi privează de notorietate şi, cel mai important, de un segment important de clienţi, se mai arată în analiză. „Afacerile mature încep să vâneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decât notorietate. Vor clienţi adevăraţi, nu virtuali, vor relevanţă şi influenţă în mediile sociale. Aceşti antreprenori ştiu ce înseamnă să te vinzi bine pe o reţea socială. Din păcate, cele mai multe firme româneşti riscă să rămână mult în spatele companiilor străine. Iar această statistică este cu atât mai îngrijorătoare cu cât România deţine infrastructura de comunicaţii optimă pentru aceste acţiuni”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea. Potrivit statisticii europene, Malta şi Irlanda au cele mai multe firme care se promovează pe mediile sociale, respectiv 71% şi 66%. La nivel european, 77% dintre IMM-uri deţin o pagină web, 45% folosesc reţelele sociale pentru promovare şi doar 25% îşi fac reclamă pe internet.
Potrivit directorul executiv al Perceptum, în 2017, antreprenorii români ar trebui să profite de instrumentele de marketing puse la dispoziţie de internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor vrea să recupereze terenul pierdut. „În ultimii ani, utilizarea mediilor sociale a crescut spectaculos. Drept urmare, şi cantitatea de informaţii livrate pe aceste reţele este mai mare ca niciodată. Este tot mai dificil să captezi atenţia utilizatorilor. Cea mai bună cale pentru a te diferenţia rămâne livrarea unui conţinut de calitate şi construirea unei reputaţii impecabile. În 2017, conţinutul video va atinge vârful în privinţa modalităţilor preferate de promovare pe Internet”, a mai spus Ghilea.
(Sursa: News.ro)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice