Studiu: Doar o treime dintre cetăţenii UE consideră că au o responsabilitate personală în combaterea schimbărilor climatice
Numărul 9, 10-16 martie 2020 » Lumea în care trăim
Doar o treime dintre cetăţenii UE consideră că au o responsabilitate personală în combaterea schimbărilor climatice, deşi 92% dintre locuitorii spaţiului comunitar susţin obiectivele de decarbonizare, se arată într-un studiu lansat de Eurelectric şi Accenture, informează Agerpres. Acţiunea climatică este un joc de echipă, care necesită o strânsă cooperare între industrii, autorităţi publice şi cetăţeni. Până în prezent însă, aportul potenţial al consumatorilor de electricitate în tranziţia energetică a fost în mare măsură nevalorificat.
Potrivit studiului, clienţii, în marea lor majoritate, nu sunt conştienţi de rolul lor crucial în tranziţia energetică. În prezent, circa 90% dintre furnizorii europeni de energie electrică se angajează să le ofere celor peste 200 de milioane de clienţi servicii noi, uşor de folosit şi soluţii electrice simple, transparente şi accesibile.
În timp ce 92% dintre cetăţenii Uniunii Europene susţin obiectivul UE privind ţinta de decarbonizare până în 2050, doar o treime consideră că au o responsabilitate personală în combaterea schimbărilor climatice, se arată în studiul „În căutarea succesului comun: Responsabilizarea consumatorilor în tranziţia energetică”. Astfel, există patru bariere care împiedică implicarea consumatorilor în tranziţia energetică: o lipsă generală de informaţii privind aportul clienţilor în tranziţia energetică; informaţii insuficiente despre costurile şi beneficiile reale ale soluţiilor care presupun un conţinut redus de carbon; dificultăţi în accesarea finanţării pentru investiţii în eficienţă energetică sau în sisteme de energie regenerabilă; îngrijorări cu privire la utilizarea datelor şi confidenţialitate.
Furnizorii de energie electrică se angajează să depăşească aceste bariere, iniţiind 15 acţiuni concrete, pentru a ajuta clienţii să beneficieze de eficienţa energetică, mobilitatea electrică şi proiectele la scară mică de energie regenerabilă. Aceştia se angajează să responsabilizeze în continuare clienţii şi să le ofere soluţii transparente, simple şi accesibile.
Ei îşi propun, printre altele, să ofere sfaturi personalizate, pentru a ajuta clienţii să îşi gestioneze consumul de energie, să le ofere informaţii transparente cu privire la costuri, beneficii şi profitabilitatea tehnologiilor disponibile, să ofere produse şi servicii uşor de utilizat, să asigure protecţia datelor şi să colaboreze cu autorităţile publice pentru a sprijini clienţii vulnerabili.
Diverse companii dezvoltă soluţii pentru care îmbină digitalizarea şi electrificarea. Printre altele, acestea oferă aplicaţii prietenoase pentru clienţi, prin care aceştia pot evalua cum ar fi viaţa lor de zi cu zi dacă ar deţine o maşină electrică şi dacă aceasta ar fi alegerea potrivită pentru ei.
„Implicarea clienţilor este esenţială pentru tranziţia energetică. Multe persoane sunt încă reticente în a adopta mobilitatea electrică sau sistemele care le cresc confortul acasă, contribuind în acelaşi timp la controlul consumului de energie. Acest lucru înseamnă să fim parteneri şi să oferim servicii care să acorde mai multă putere clienţilor. Şi arată că tranziţia înseamnă o îmbunătăţire foarte tangibilă a calităţii vieţii”, a declarat Kristian Ruby, secretar general al Eurelectric.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice