Studiu: Două treimi dintre cumpărătorii europeni de mașini de lux ar fi tentați să treacă la un vehicul electric, în următorul an
Numărul 36, 11-17 sep. 2024 » Lumea în care trăim
Circa două treimi (64%) dintre cumpărătorii europeni de vehicule de lux intenționează să achiziționeze prima lor mașină electrică, în următoarele 12 luni, însă experiența încărcării și autonomia rămân principalele obstacole în calea adopției acestui tip de autovehicule, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, conform specialiștilor Boston Consulting Group (BCG), din totalul celor 38% consumatori din segmentul de lux care iau în calcul să-și cumpere un automobil de peste 80.000 de euro, în următorul an, circa două treimi (64%) ar opta pentru un vehicul electric în locul unuia cu motor cu combustie internă, dacă modelele ar oferi specificații comparabile.
În același timp, 46% dintre respondenți s-au declarat preocupați de lipsa stațiilor de încărcare rapidă, de timpii lungi de așteptare și de costul instalării încărcătoarelor private.
De asemenea, autonomia mașinilor electrice reprezintă o altă preocupare pentru 44% dintre cei chestionați, în special în ceea ce privește predictibilitatea bateriei și performanța acesteia în condiții de frig. Cu toate acestea, aceste griji scad semnificativ în rândul celor care au condus deja un vehicul electric cu baterie, respectiv cu 24% - în cazul timpului de încărcare, și cu 34% în ceea ce privește autonomia.
Studiul „Europe's High-End Buyers Rethink EV Ownership” se bazează pe un sondaj realizat pe un eșantion de peste 5.000 de cumpărători potențiali de automobile din cinci mari piețe europene - Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania. Dintre aceștia, 20% fac parte din segmentele de preț premium plus și lux.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice