Studiu E.ON: Românii ar investi bani cu precădere pentru eficiența energetică a locuinței
Numărul 28-29, 25 iulie - 7 august 2017 » Lumea în care trăim
Potrivit sondajului Living in Europe, realizat la nivel european de E.ON, dacă ar avea o sumă de bani considerabilă la dispoziție, 34% dintre români ar investi respectiva sumă pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuinței. Pe de altă parte, 16% dintre cei chestionați au menționat că ar fi mai degrabă tentați să își schimbe mobilierul din casă cu unul elegant, în vreme ce 11% și-ar cumpăra aparatură electronică high-tech. Vechea preocupare a românilor de a-și extinde spațiul de locuit se regăsește și ea în sondajul menționat, 10% dintre respondenți afirmând că în acest scop ar face investiții, în ipoteza că ar dispune de suma aferentă.
Lideri în ceea ce privește preferința pentru investițiile în eficiența energetică sunt cetățenii Ungariei. Mai mult de jumătate dintre cei intervievați (51%) au declarat că ar investi în măsuri de economisire a energiei, în timp ce doar 18% ar prefera să-și redecoreze casele. Și în Italia există o preferință pentru conservarea energiei, 37% dintre respondenții de aici afirmând că ar investi banii în astfel de proiecte fără să ezite. În Marea Britanie, rezultatul a fost unul deosebit, deoarece pentru cei de aici nici conservarea energiei, nici mobilierul de bun gust nu sunt importante. Astfel că 21% au declarat că și-ar dori mult mai mult spațiu și ar cheltui banii pe o anexă a gospodăriei.
Sondajul Living in Europe s-a bazat pe chestionarea a aproximativ 8.000 de persoane în Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.
(Copyright foto: alphaspirit / 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice