Studiu EY: Companiile orientate către consumatori riscă să-și piardă relevanța în lipsa unor planuri îndrăznețe de transformare
Numărul 1, 15-21 ian. 2019 » Analize și sinteze
Companiile trebuie să treacă de la protejarea modelului tradițional la construirea viitorului lor business
Companiile orientate spre consumatori trebuie să-și schimbe modul în care își transformă afacerile și să facă pași îndrăzneți pentru a rămâne relevante pentru consumatorii care utilizează date și tehnologii inteligente, conform Studiului realizat de EY şi intitulat FutureConsumer.Now, care a identificat cinci imperative de afaceri pentru companiile orientate către consumatori, pe care să le aplice acum. „Puțini sunt cei care pot anticipa modul în care va acționa viitorul client, un lucru însă este sigur pentru organizațiile care se confruntă cu noul tip de consumatori: a nu adopta nicio schimbare nu este o opțiune, este o cale directă spre dispariție. Liderii de astăzi modelează comportamentul clienților, încercând să-i integreze tot mai mult în propriul lor ecosistem, bazâdu-se în primul rând pe o calitate superioară a serviciilor și pe utilizarea inteligentă a datelor”, a declarat Cristian Cârstoiu, Partener, Departamentul de Asistență în Afaceri al EY România.
Imperativele FutureConsumer.Now sunt rezultatul unei activități de cercetare calitativă de peste un an, cu peste 200 de lideri de afaceri, futurologi și profesioniști din diferite domenii, pentru a crea o imagine completă asupra felului în care ar putea arăta viitorul consumator și ce va însemna aceasta pentru companiile de astăzi.
Analiştii EY au formulat cinci imperative de business și recomandări pentru companiile orientate spre consumatori:
● Exploatarea fiecărei oportunități
Firmele agile care intră pe piață utilizează tehnologia și identifică noi trasee de poziționare pe piață concurând modelele de afaceri existente, în timp ce majoritatea companiilor cu tradiție încearcă să-și protejeze moștenirea prin dezvoltarea afacerii și urmărirea unor îmbunătățiri graduale. Pentru a rămâne competitive, companiile vor fi nevoite să răspundă la trei cerințe: ▪ să maximizeze beneficiile în scădere ale modelelor de afaceri existente pentru a-și susține transformarea; ▪ să construiască pe capacitățile actuale într-un mod care să conducă la dezvoltarea de noi modele de afaceri și ▪ să creeze alte capacități care să permită valorificarea noilor oportunități.
● Alegerea „tribului”
Potrivit realizatorilor studiului, companiile care se ghidează după valorile și preocupările grupurilor lor țintă, care contează cel mai mult pentru business-ul lor și pentru „tribul” lor, vor obține avantaj competitiv. Prin poziționarea diferită și integrarea misiunii pe care și-o asumă în fiecare aspect al organizației lor, companiile pot dezvolta legături profunde, durabile și profitabile cu consumatorii, comunitatea de profesioniști pe care o vizează și cu alte părți interesate. Metodologia Design Thinking și tehnici precum Customer Experience Management, de exemplu, au fost introduse de la bun început în strategiile firmelor de succes.
● Câștigarea fiecărui micro-moment
Consumatorii orientați către tehnologie vor achiziționa din ce în ce mai multe bunuri, servicii și experiențe în „micro-momente”, fără vreo preferință pentru vreo platformă pe care o folosesc. Companiile vor trebui să personalizeze și să adapteze oferta de produse pe care o pun la dispoziția clienților, alături de prețul și momentul în care o oferă, deoarece consumatorii iau deciziile de cumpărare în câteva secunde, indiferent de marcă.
● Furnizarea unor rezultate măsurabile
Pe măsură ce tehnologia oferă consumatorului mai multe informații despre achiziții decât oricând, promisiunile generalizate ale mărcilor vor deveni redundante deoarece consumatorii cer mai multe rezultate măsurabile și personalizate care depășesc avantajele-cheie ale produsului sau serviciului. „Consumatorii inteligenți ai viitorului vor avea o transparență totală cu privire la consecințele cuantificabile ale fiecărei opțiuni de cumpărare și de consum pe care o fac. În acest context, companiile pot să arate, în mod transparent, avantajul pozitiv al produsului sau al serviciului lor, pentru a atrage o mai mare parte dintre consumatorii vizați”, subliniază reprezentanţii EY.
● Stăpânirea ecosistemului
Noile tehnologii și modele de afaceri perturbă lanțurile valorice tradiționale, iar companiile de succes orientate spre consumatori vor profita de noile oportunități stabilind unde și cum pot aduce mai multă valoare. Prin urmare, companiile vor trebui să definescă ce tip de ecosistem axat pe consumatori doresc să creeze și să decidă unde doresc să opereze în acest ecosistem.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național