Studiu: Google, Facebook și Microsoft au cele mai ridicate cheltuieli de lobby din Europa
Telex » Știri 1 septembrie 2021
Google, subsidiara Apple Inc, Facebook Inc și Microsoft Corp au cele mai ridicate cheltuieli de lobby din Europa, în bătălia împotriva reglementărilor mai dure, menite să reducă puterea giganților tehnologici americani, acuzați de abuz de poziție dominantă pe piață, arată rezultatele unui studiu publicat marți, transmite Reuters.
Astfel de eforturi ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru Comisia Europeană, pentru a modifica legislația privind acțiunile de lobby, conform studiului grupurilor Corporate Europe Observatory și LobbyControl.
Cheltuielile sectorului tehnologic le depășesc chiar pe cele ale companiilor din domeniul farmaceutic, al combustibililor fosili, al sectorului financiar și al industriei chimice, care aveau în trecut cele mai mari cheltuieli de lobby.
„Sporirea capacităților marilor firme din domeniul tehnologiei (big tech) și al industriei digitale ca întreg arată rolul imens și în creștere al acestor sectoare în societate. Este remarcabil și ar trebui să fie un motiv de îngrijorare că platformele își pot folosi capacitățile pentru a-și face ascultate opiniile în dezbaterea privind noile reglementări impuse platformelor digitale”, susțin Corporate Europe Observatory și LobbyControl, potrivit AGERPRES.
Conform studiului, 612 companii, grupuri și asociații au cheltuit anual mai mult de 97 milioane de euro (114,4 milioane de dolari) pentru a face activități de lobby cu privire la politicile digitale ale UE.
Cele mai mari cheltuieli au fost făcute de Google (5,75 milioane de euro), Facebook (5,5 milioane de euro), Microsoft (5,25 milioane de euro), Apple (3,5 milioane de euro), Huawei Technologies Co Ltd (3 milioane de euro) și Amazon.com Inc (2,75 milioane de euro).
Comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, a prezentat la mijlocul lunii decembrie proiectele de legislație europeană - Regulamentul privind serviciile digitale (DSA) și Regulamentul privind piețele digitale (DMA) - care reglementează mai bine platformele digitale, acuzate de abuz de putere și de contribuție la propagarea incitării la ură, și care vor crește transparența algoritmilor lor, limitând folosirea datelor personale aflate în centrul modelului lor economic.
Acțiunile de lobby ale Google, Facebook, Microsoft, Apple, Huawei și Amazon vizează tocmai aceste reglementări, menite să reducă puterea giganților tehnologici.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice