Studiu Google: România, în topul statelor europene în ceea ce privește viteza medie de încărcare a site-urilor pe telefoanele mobile
Numărul 32-33, 21 aug. - 3 sept. 2018 » Conectarea la era digitală
România și Germania se află în topul statelor europene din punctul de vedere al vitezei medii de încărcare a site-urilor pe dispozitive mobile (8,1 secunde), potrivit unui studiu realizat de Google.
9 din 10 tineri (16-34 ani) sunt utilizatori de internet mobil
Anul trecut, 6 din 10 români cu vârsta de peste 16 ani dețineau un smartphone, potrivit studiului Consumer Barometer 2017, dublu față de 2013. Rata de penetrare a smartphone-urilor se apropie astfel de cea a internetului în țara noastră: 69%. Smartphone-ul a fost adoptat rapid pentru activitățile cotidiene pe internet: trei sferturi dintre utilizatorii români de internet (de peste 16 ani) intră online de pe telefon, față de doar o treime în 2013 – relevă analiștii Google. Treptat, smartphone-ul a înlocuit desktopul, laptopul sau tableta ca principală poartă de acces a internetului. „Anul trecut a fost primul în care românii au navigat online mai frecvent de pe telefonul mobil decât de pe computer. Potrivit studiului Consumer Barometer 2017, 70% dintre românii conectați la internet spun că folosesc smartphone-ul cel puțin la fel de mult ca desktop-ul pentru a naviga online”, se menționează într-un comunicat al Google. Tinerii sunt cei care au făcut trecerea de la desktop la smartphone cel mai repede și în număr mare, marea majoritate a lor intrând online de pe telefon, însă și seniorii au făcut acest pas în număr considerabil. Astfel, peste jumătate dintre persoanele de peste 55 de ani, cu acces la internet, folosesc smartphone-ul pentru navigare online. La tineri (16-34 ani), 9 din 10 persoane sunt utilizatori de internet mobil.
85% dintre românii cu acces la internet intră online în fiecare zi
Autorii studiului relevă că, în România, 85% dintre cei care sunt conectați la internet intră online în fiecare zi. Activitățile cele mai frecvente, precum căutări, vizionare video-uri pe YouTube sau accesare social media se mută din ce în ce mai mult pe smartphone. Ponderea mobilului în derularea acestor activități a crescut de 3-4 ori în ultimii 4 ani.
Viteza de încărcare a paginilor este un aspect critic în cazul accesului online de pe smartphone. Aproape jumătate (46%) dintre participanții la cercetarea realizată de Google au răspuns că cel mai frustrant lucru când intră online de pe mobil este atunci când o pagină se încarcă lent. Mai mult de jumătate dintre vizitele derulate pe internetul mobil (53%) riscă să fie abandonate dacă se încarcă în mai mult de 3 secunde. Ținând cont de importanța vitezei în experiența utilizării internetului pe mobil, Google a analizat, anul trecut, site-urile din 21 de țări europene și 10 industrii diferite pentru a vedea cum se comportă paginile mobile. Conform acestor date, România stă cel mai bine la capitolul viteză medie de încărcare a site-urilor mobile dintre țările europene analizate: 8,1 secunde, la fel ca Germania, în condițiile în care în state precum Polonia, Italia sau Suedia, viteza media de încărcare a unei pagini este de peste 9 secunde. „Chiar și așa, aceste valori sunt mult peste valoarea de 3 secunde, recomandată de Google ca reper de bune practici pentru viteza de încărcare a unui site mobil”, spun autorii studiului. Cele mai rapide site-uri sunt cele din zona de tehnologie și retail, cu o viteză de încărcare 7,9 și 8,3 secunde, în timp ce educația și instituțiile publice sunt pe ultimul loc în privința vitezei.
Testarea vitezei de încărcare a unei pagini mobile se poate face aici: Test My Site. Acesta este un serviciu gratuit pus la dispoziție de Google, care arată în câte secunde se încarcă o pagină, câți vizitatori această pagină este posibil să piardă în timpul încărcării paginii și face comparații cu site-uri similare. (Al.R.)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice