Studiu: Liderii de business susțin că tranziția la „Net Zero CO2” este cea mai mare provocare
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Analize și sinteze
Aproape trei sferturi (71%) dintre liderii de afaceri din sectoarele auto, industrial, de producție și naval consideră că gestionarea tranziției la obiectivul de reducere a emisiilor de carbon „Net Zero” va fi cea mai mare provocare cu care s-a confruntat vreodată business-ul lor, reiese dintr-un studiu de specialitate, relatează Agerpres. În același timp, conform cercetării „Latura Complexă a Sustenabilității”, realizat la solicitarea Castrol, 62% dintre lucrătorii profesioniști cred că gestionarea tranziției „Net Zero” de CO2 va fi cea mai mare provocare cu care propriile afaceri s-au confruntat vreodată.
Pentru aceste afaceri, cercetarea sugerează că sustenabilitatea va fi esențială pentru succesul comercial. Astfel, peste trei sferturi dintre oamenii de afaceri (76%) și 68% dintre lucrătorii profesioniști din studiu au spus că îmbunătățirea sustenabilității propriilor afaceri este cheia pentru satisfacerea nevoilor clienților.
De asemenea, șapte din zece liderii (71%) care activează în sectoarele auto, industrial, de producție și naval sunt de părere că gestionarea tranziției la obiectivul de reducere a emisiilor de carbon nete la zero va fi cea mai mare provocare cu care s-a confruntat vreodată afacerea lor.
În plus, studiul Castrol a identificat cinci concluzii-cheie legate de sustenabilitate pentru oamenii de afaceri și lucrători profesioniști, precum: „Eficiența pe primul loc”, „Gestionarea mai bună a datelor”, „Fără Risipă, Nu Vreau”, „Sustenabilitatea Necesită Participare” și „Demonstrați că Sustenabilitatea este o Prioritate”.
Potrivit sursei citate, 72% dintre lucrătorii profesioniști au spus că modalitatea cea mai eficientă pentru a reduce emisiile de carbon este îmbunătățirea eficienței energetice în organizația lor. Două treimi dintre aceștia au susținut că mașinăriile electrice sunt o parte importantă a tranziției organizației lor și 59% au afirmat că investiția în noi tehnologii pentru îmbunătățirea eficienței energetice va fi o parte importantă a oricărei strategii de reducere a emisiilor. Totodată, peste trei sferturi dintre oamenii de afaceri (76%) consideră că afacerea trebuie să se îmbunătățească în gestionarea datelor pentru a informa cele mai bune domenii pe care să se concentreze pentru a crește sustenabilitatea, în timp ce 82% au apreciat că business-ul pe care îl au ar putea folosi mai bine datele pe care le au la dispoziție pentru a îmbunătăți sustenabilitatea.
Studiul a arătat, în același timp, că 63% dintre liderii din afaceri și-au stabilit obiective de reducere a deșeurilor, iar 61% și-au stabilit obiective de reducere a consumului de apă.
Oamenii de afaceri care au participat la cercetarea de specialitate au declarat că, în medie, doar 40% dintre angajații lor înțeleg strategia de sustenabilitate, timp în care 46% dintre lucrătorii profesioniști cred că strategia de sustenabilitate din organizațiile pe care reprezintă nu este realizată pe teren.
„Cu toate că peste două treimi dintre oamenii de afaceri (64%) din studiu au spus că sustenabilitatea este în centrul a tot ceea ce face organizația lor, studiul arată că lucrătorii profesioniști intervievați cred că lipsa de leadership și viziune împiedică progresul. O lipsă de sprijin pentru sustenabilitate din partea conducerii (citată de 48% dintre lucrătorii profesioniști), neavând ținte clare (48%), lipsa unei strategii de afaceri clare pentru asigurarea sustenabilității (48%) și lipsa de viziune din partea conducerii (47%) s-au dovedit a fi principalele bariere în calea sustenabilității afacerii lor”, se precizează în studiu.
Latura Complexă a Sustenabilității se bazează pe un studiu de cercetare de opinie care a investigat punctele de vedere ale liderilor din afaceri (în principal directori din conducere) și ale lucrătorilor profesioniști (cu titluri de post, cum ar fi: director de planificare, director de producție și tehnician de operare) din sectorul auto, industrial, producție și sectoare navale.
Eșantionul a inclus 1.180 de oameni de afaceri și 1.680 de lucrători profesioniști, cu sediul în Marea Britanie, China, India, SUA, Australia, Noua Zeelandă, Germania, Norvegia, Turcia, Brazilia, Franța, Vietnam, Singapore și Grecia. Interviurile au avut loc în anul 2021, fiind realizate în conformitate cu liniile directoare de cercetare etică stabilite atât de MRS (Market Research Society), cât și de ESOMAR (European Society for Opinion and Market Research).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial