MyWIZ, secretul contabililor de succes
Studiu: Mai mult de jumătate dintre consumatori cumpără online de cel puțin trei ori pe lună

Studiu: Mai mult de jumătate dintre consumatori cumpără online de cel puțin trei ori pe lună

Numărul 37, 21-27 sep. 2022  »  Conectarea la era digitală

Peste jumătate dintre cumpărătorii români achiziționează online de cel puțin trei ori pe lună, în timp ce șase din zece consumatori (62%) aleg plata cu cardul, reiese dintr-o analiză întocmită de o companie de curierat, relatează Agerpres. Astfel, conform datelor Cargus, 30% dintre magazinele online oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o rețea de lockere. Referitor la obiceiurile de cumpărare, aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziționează online produse și servicii o dată pe lună, iar 55% dintre aceștia cumpără cu o frecvență mai mare, chiar și de zece ori pe lună.

În topul produselor achiziționate de la magazinele online locale și internaționale se află cele din categoria fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte) - cu 29% dintre opțiunile consumatorilor, respectiv IT&C, electronice și electrocasnice (25%). Acestea sunt urmate de produsele de înfrumusețare și îngrijire personală (14%), articolele pentru casă și grădină (12%), în timp ce cărțile reprezintă doar 2% din totalul comenzilor electronice.

Studiul arată, totodată, că 62% dintre respondenți preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procentaj foarte mic dintre produsele achiziționate (sub 3%).

În ceea ce privește opțiunile de livrare, unul din trei cumpărători preferă ca produsele să fie aduse într-un punct click & collect (magazine partenere de tip Ship&Go și puncte de tip locker).

Astfel, printre cele mai importante avantaje identificate de către consumatori se află: costurile mai mici de livrare (la magazine partenere de tip Ship&Go) - pondere de 74,1%, proximitatea față de locuință sau locul de muncă (72,9%) și timpul mai scurt de livrare pentru produsele achiziționate (70,4%).

De asemenea, cu privire la opțiunea de livrare prin locker, cele mai apreciate beneficii de către cumpărătorii online sunt: amplasarea în proximitatea locuinței sau a locului de muncă (75,4%), accesul digital - posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind doar telefonul mobil (75,2%) sau impactul redus asupra mediului (65,3%).

În privința volumului produselor vândute, aproximativ 41% dintre magazinele online, parte din studiul Cargus, livrează către clienți peste 200 de colete lunar, iar mai bine de o treime dintre comercianții analizați livrează între 50 și 200 de colete.

Potrivit sursei citate, 59% dintre comercianți oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online și prin Ordin de Plată (OP). În plus, 70% dintre platformele de e-commerce incluse în cercetare menționează că au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.

Topul județelor în care magazinele online își desfășoară activitatea are pe primul loc regiunea București-Ilfov (cu o treime din total), urmată de Cluj, Hunedoara, Brașov, Dolj și Constanța.

Compania de curierat a demarat, în perioada august - septembrie 2022, un amplu studiu referitor la interesul consumatorilor pentru cumpărăturile online și preferințele acestora cu privire la metodele de livrare. De asemenea, a fost analizat profilul și opțiunile magazinelor online pentru soluțiile de curierat pe care le oferă clienților. În analiza de specialitate au fost incluse magazine online care comercializează o gamă diversă de produse, de la fashion, IT&C, produse de beauty și îngrijire, articole pentru casă și grădină, și până la hrană pentru animale și cărți.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.