Studiu: Mai mult de jumătate dintre consumatori cumpără online de cel puțin trei ori pe lună
Numărul 37, 21-27 sep. 2022 » Conectarea la era digitală
Peste jumătate dintre cumpărătorii români achiziționează online de cel puțin trei ori pe lună, în timp ce șase din zece consumatori (62%) aleg plata cu cardul, reiese dintr-o analiză întocmită de o companie de curierat, relatează Agerpres. Astfel, conform datelor Cargus, 30% dintre magazinele online oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o rețea de lockere. Referitor la obiceiurile de cumpărare, aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziționează online produse și servicii o dată pe lună, iar 55% dintre aceștia cumpără cu o frecvență mai mare, chiar și de zece ori pe lună.
În topul produselor achiziționate de la magazinele online locale și internaționale se află cele din categoria fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte) - cu 29% dintre opțiunile consumatorilor, respectiv IT&C, electronice și electrocasnice (25%). Acestea sunt urmate de produsele de înfrumusețare și îngrijire personală (14%), articolele pentru casă și grădină (12%), în timp ce cărțile reprezintă doar 2% din totalul comenzilor electronice.
Studiul arată, totodată, că 62% dintre respondenți preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procentaj foarte mic dintre produsele achiziționate (sub 3%).
În ceea ce privește opțiunile de livrare, unul din trei cumpărători preferă ca produsele să fie aduse într-un punct click & collect (magazine partenere de tip Ship&Go și puncte de tip locker).
Astfel, printre cele mai importante avantaje identificate de către consumatori se află: costurile mai mici de livrare (la magazine partenere de tip Ship&Go) - pondere de 74,1%, proximitatea față de locuință sau locul de muncă (72,9%) și timpul mai scurt de livrare pentru produsele achiziționate (70,4%).
De asemenea, cu privire la opțiunea de livrare prin locker, cele mai apreciate beneficii de către cumpărătorii online sunt: amplasarea în proximitatea locuinței sau a locului de muncă (75,4%), accesul digital - posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind doar telefonul mobil (75,2%) sau impactul redus asupra mediului (65,3%).
În privința volumului produselor vândute, aproximativ 41% dintre magazinele online, parte din studiul Cargus, livrează către clienți peste 200 de colete lunar, iar mai bine de o treime dintre comercianții analizați livrează între 50 și 200 de colete.
Potrivit sursei citate, 59% dintre comercianți oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online și prin Ordin de Plată (OP). În plus, 70% dintre platformele de e-commerce incluse în cercetare menționează că au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.
Topul județelor în care magazinele online își desfășoară activitatea are pe primul loc regiunea București-Ilfov (cu o treime din total), urmată de Cluj, Hunedoara, Brașov, Dolj și Constanța.
Compania de curierat a demarat, în perioada august - septembrie 2022, un amplu studiu referitor la interesul consumatorilor pentru cumpărăturile online și preferințele acestora cu privire la metodele de livrare. De asemenea, a fost analizat profilul și opțiunile magazinelor online pentru soluțiile de curierat pe care le oferă clienților. În analiza de specialitate au fost incluse magazine online care comercializează o gamă diversă de produse, de la fashion, IT&C, produse de beauty și îngrijire, articole pentru casă și grădină, și până la hrană pentru animale și cărți.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
De 1 și 8 Martie „un cântec, un zâmbet, o floare” oferite mamelor, soțiilor, prietenelor, colegelor noastre
Arta Thaliei – de la viață pe scenă și de la scenă la publicul larg
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni