MyWIZ, secretul contabililor de succes
Studiu: Majoritatea companiilor de retail și FMCG se așteaptă la creșterea veniturilor și costuri de personal mai ridicate, în 2023

Studiu: Majoritatea companiilor de retail și FMCG se așteaptă la creșterea veniturilor și costuri de personal mai ridicate, în 2023

Telex » Știri 22 august 2023  

Majoritatea companiilor de retail și FMCG (82%) din România se așteaptă la creșterea veniturilor în 2023, în timp ce 94% dintre executivi consideră că vor avea costuri de personal mai ridicate în acest an, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanță în management, citat de Agerpres.

"Majoritatea companiilor de retail și FMCG (fast-moving consumer goods) din România se așteaptă la creșterea veniturilor în 2023, consideră 82% dintre respondenții la un studiu efectuat de Horvath, firmă de consultanță în management (…). Mai multe firme (86%) se așteaptă la venituri suplimentare și în 2024, în timp ce 94% dintre executivii care au participat la studiu consideră că vor avea costuri de personal mai ridicate în 2023", se arată într-un comunicat al Horvath.

Acestea sunt principalele concluzii ale cercetării "Dynamic Horizons", prin care compania de consultanță și-a propus să identifice principalele provocări și măsuri vizate de executivii din industrie (47% dintre cei chestionați fiind la nivel de CEO), pentru a se adapta la ritmul alert al schimbărilor din ultimii ani.

Potrivit cercetării, perspectiva companiilor din România este mult mai optimistă asupra creșterii veniturilor, deoarece un studiu similar al Horvath, desfășurat pe plan european (în iunie 2023), arată că numai 45% dintre firmele chestionate se așteaptă la creșteri de venituri în 2023 și 2024.

Din multitudinea de provocări pe care le înfruntă conducerile companiilor din domeniu, autorii studiului au identificat 13 priorități strategice, relevante pentru dezvoltarea business-ului pe termen mediu și lung, care sunt urmărite de executivi.

Dintre acestea, pe primul loc se regăsește "îmbunătățirea structurilor de cost și profit" - considerată a fi o prioritate foarte importantă (66%) sau importantă (22%). Optimizarea costurilor vizează arii ca portofoliul de produse și servicii, liniile de producție, canalele de distribuție și cheltuielile administrative, iar pârghiile cel mai des folosite se regăsesc în departamentele de Achiziții, Vânzări și Marketing. Creșterea costurilor cu materialele, energia și personalul nu va putea fi transferată în totalitate clienților, astfel că firmele au nevoie de o strategie de optimizare a structurii costurilor.

A doua prioritate strategică o reprezintă "temele axate pe oameni", care au ajuns preocupare de prim rang (ocupând locul 1 în studiul european al Horvath) pentru manageri, pe fondul fluctuației de personal și al schimbărilor demografice la orizont (generația "baby boomers", a celor născuți între 1946 și 1964, se apropie de pensionare). Retenția personalului este crucială, de aceasta depinzând însăși continuitatea unui business din retail. În FMCG, deficitul de personal se manifestă atât la nivelul personalului de înaltă calificare (ingineri), cât și la cel mai puțin calificat, precizează sursa citată.

A treia prioritate strategică în România este "transformarea digitală", iar la nivelul conducerii companiilor se discută de proiecte mari de investiții în astfel de programe.

Pe lângă aceste trei priorități, următoarele ca importanță pentru companiile retail și FMCG din țara noastră sunt îmbunătățirea managementului performanței financiare și de risc, îmbunătățirea durabilă a intervalului de lichiditate, realinierea modelelor de pricing și venituri, securitatea cibernetică.

"În pofida a numeroase provocări - precum creșterea costurilor cu materialele, energia și salariile, fluctuația personalului, alături de evoluții tehnologice rapide și cerințe ale clienților - industria retail și FMCG din România are o perspectivă optimistă asupra creșterii veniturilor în 2023 și 2024. La nivel de top management a sporit conștientizarea faptului că, pentru a menține competitivitatea companiilor pe termen mediu și lung, este nevoie de o adaptabilitate permanentă, de abordări structurale și soluții inovatoare. Studiul a identificat prioritățile strategice ale industriei și evidențiază bune practici care sperăm să fie de folos executivilor din domeniu, în demersurile lor de menținere și creștere a performanțelor într-un context de piață dinamic", a declarat Maria Boldor, Principal, Horvath România.

La studiu au participat reprezentanți la nivel de top management din partea a 39 de companii active în România, dintre care 21% din retail și 79% din FMCG. 83% dintre companii au peste 500 de angajați, iar 50% au înregistrat venituri de peste 600 milioane de lei în ultimul exercițiu financiar.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.