Studiu: Multor persoane le-ar plăcea să aibă un business propriu, dar foarte puține fac acest pas
Numărul 39, 17-23 oct. 2017 » Lumea în care trăim
Oamenii preferă afacerile independente și aportul acestora în cadrul comunităților. Alți factori care subliniază preferința pentru afacerile independente includ calitatea produselor și a serviciilor oferite, precum și relația apropiată a antreprenorilor cu clienții lor. Acestea sunt câteva dintre cele mai importante concluzii ale Studiului internațional privind afacerile independente, realizat de compania de comerț Metro.
Scopul studiului a fost acela de a cunoaște în profunzime atitudinea publicului față de antreprenori, precum și de a oferi perspective asupra provocărilor cu care se confruntă antreprenorii, asupra experienței acestora și modului în care poate fi gestionată o afacere pentru a avea succes. Pentru acest studiu, Metro a selectat un eșantion de 10.000 de persoane din România, Germania, Franța, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Cehă, Turcia, Rusia și China. „Aceste rezultate ne dezvăluie noi perspective cu privire la importanța pe care o acordă societatea afacerilor independente și ne ajută să înțelegem ce îi motivează și ce îi îngrijorează pe antreprenori. Un lucru iese în evidență: sunt foarte multe persoane cărora le-ar plăcea să pornească propria afacere, dar în final nu o fac. Acest studiu analizează motivele care stau la baza acestei decizii. Potențialul antreprenorial este stimulat numai dacă există un cadru potrivit și se acordă sprijinul adecvat”, a afirmat Olaf Koch, președintele Consiliului de administrație Metro AG.
Interesant este faptul că aproape jumătate dintre persoanele intervievate care nu dețin o afacere (48%) au afirmat că le-ar plăcea să dețină propria afacere.
Cercetarea mai arată că, în timp ce mulți dintre cei intervievați și-au exprimat interesul pentru a deține o afacere, doar 13% cred că este posibilă realizarea acestei ambiții. Studiul descrie această diferență ca fiind o „discrepanță antreprenorială” și relevă o serie de detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep și care îi împiedică să facă pasul de a-și deschide propria afacere. Printre principalele motive se regăsesc dificultatea de a găsi sprijin financiar, precum și instabilitatea mediului economic.
Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocările cu care se confruntă antreprenorii. Când au fost întrebați care este cea mai mare amenințare la adresa succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor și-au exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situația economică din țara lor, taxe și birocrație. Aceste îngrijorări variază în funcție de țară, situația economică generală și taxele din țara respectivă, fiind mai evidente în Italia și în România. „Acest lucru arată că antreprenorii își doresc să se poată baza pe un sistem politic care să promoveze norme și legi menite să creeze un mediu în care afacerile independente să poată prospera”, subliniază autorii studiului.
În ciuda tuturor provocărilor pe care le evidențiază acest studiu, deținătorii de afaceri sunt foarte încrezători în decizia lor de a începe o afacere: dacă s-ar putea întoarce în timp, un procentaj copleșitor, de 89% dintre cei intervievați, ar alege să devină, din nou, antreprenori.
(Copyright foto: dolgachov / 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice