Studiu: Numărul locurilor de muncă oferite de IMM-uri a crescut cu peste 60%, în acest an
Telex » Știri 22 august 2019
Companiile mici şi mijlocii din România au înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, peste 87.000 de locuri de muncă vacante, în creştere cu peste 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, reiese dintr-o analiză realizată de reprezentanţii unei platforme de recrutare online, informează Agerpres. „Companiile mici şi mijlocii au avut un an de creştere impresionantă şi au ieşit la «vânătoare» de candidaţi, oferind, în multe cazuri, condiţii similare cu marii jucători multinaţionali. Vorbim aici nu doar de pachete salariale şi beneficii extra-salariale, ci şi de perspective de dezvoltare, flexibilitate şi promisiunea unor proiecte atrăgătoare. Din toate aceste motive, şi candidaţii sunt destul de atraşi de joburile din astfel de companii, mai ales cei tineri şi foarte tineri, care caută mai degrabă experienţe care să-i dezvolte decât salarii mari”, a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Potrivit datelor platformei de recrutare online, în total, aproape 12.500 de IMM-uri au postat cel puţin un anunţ de angajare pe eJobs.ro în intervalul ianuarie – iulie 2019. Cele mai multe locuri de muncă au fost postate de companiile care activează în domeniul vânzărilor (2.115), urmate de resurse umane (2.100 de locuri de muncă) şi bănci (1.932). Următoarele în topul celor mai active IMM-uri, din punctul de vedere al angajărilor, sunt companiile din sectorul achiziţiilor, cele din alimentaţie/HoReCa şi transport/distribuţie.
La polul opus al clasamentului, cu mai puţin de 200 de posturi vacante, de la începutul anului şi până în august, se află companiile cu activităţi în service-uri şi reparaţii, cele din farma, petrol şi gaze, respectiv asigurări.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice