Studiu: Pandemia a afectat veniturile și vânzările a peste 55% dintre companii
Telex » Știri 13 august 2020
Pandemia a afectat veniturile şi vânzările în cazul a peste 55% dintre companii, iar 39% au fost nevoite să îşi întrerupă temporar activitatea, a afirmat Andrei Canda, managing partner în cadrul iSenseSolutions, informează Agerpres. „Pandemia a afectat în special veniturile şi vânzările companiilor. 55% dintre ele au menţionat aceasta pe primul loc, iar pe locul doi, aproape 40%, că au fost nevoite să îşi întrerupă temporar activitatea. Cu toate acestea există şi o nişă. Sunt 5% dintre companii care au raportat o creştere a veniturilor în această perioadă”, a declarat Andrei Canda, în cadrul unei conferinţe în care a fost prezentat un studiu privind Efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business.
Potrivit studiului, 16% dintre repondenţi au menţionat reducerea numărului de angajaţi, iar 8% întreruperea parţială a activităţii.
Andrei Canda a afirmat că pentru 56% dintre companii situaţia economică generală din România este nefavorabilă pentru mediul de afaceri, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă.
El a spus că 8 din 10 companii au raportat cel puţin o dificultate cauzată de pandemie. Astfel, 49% au menţionat scăderea cererii, 31% activitatea suspendată temporar, 23% plăţi întârziate, 21% instruirea şi mentenanţa personalului, iar 17% instabilitatea leului.
Pentru 37% dintre companii digitalizarea reprezintă o mare oportunitate a contextului actual. 3 din 10 companii consideră că numărul de clienţi/furnizori nu va scădea în 2020. Pentru continuarea activităţii, companiile au ales să transfere activităţile fizice în online (38%), însă unele dintre ele au apelat şi la reducerea numărului de angajaţi, prin trimiterea lor în şomaj tehnic (37%).
El a menţionat că, în ultima perioadă, companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele online şi de teleworking. 46% dintre companii consideră că procesul de digitalizare este îngreunat de dificultăţile de adaptare a angajaţilor la tehnologiile şi activităţile online. Jumătate dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând că ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult această idee.
Studiul de piaţă a fost realizat în iunie 2020 de către compania de cercetare iSense Solutions la comanda UniCredit Bank SA şi a evaluat interesul faţă de transformarea digitală a societăţilor comerciale din România, atât IMM, cât şi corporaţii. Eşantionul reprezentativ a avut în vedere un număr de 303 societăţi comerciale din ţara noastră.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice