Studiu: Patru din zece români utilizatori de internet apelează la servicii de Internet Banking cel puțin o dată pe săptămână
Numărul 34, 4-10 sept. 2018 » Conectarea la era digitală
Patru din zece români, utilizatori de internet, apelează la servicii de Internet Banking cel puțin o dată pe săptămână, conform unui studiu realizat de Exact Business Solutions, citat de News.ro.
Analiza a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.051 respondenți, utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani. „Cele mai multe persoane (42%) derulează operațiuni de Internet Banking cel puțin o dată pe săptămână: de mai multe ori pe zi – 9%, de câteva ori pe săptămână – 23%, o dată pe săptămână – 10%”, arată studiul.
Bărbații sunt mai orientați decât femeile spre operațiuni de Internet Banking. Astfel, dacă femeile utilizează acest serviciu zilnic sau de câteva ori pe săptămână în procentaj de 26%, în cazul bărbaților se constată o diferență de +12% (38%). „Dacă ne referim în continuare la cei care utilizează Internet Bankingul cel puțin o dată pe săptămână, se observă și în acest caz diferențe pe categorii de gen (față de total populație – 42%). Ponderea femeilor este și de această dată mai scăzută comparativ cu cea al bărbaților: 37% față de 48%”, se menționează în studiu.
Analizând comportamentul de consum pe categorii de vârstă, se constată că cei cu vârste cuprinse între 31-45 de ani sunt cei mai devotați consumatori, acest target alegând să folosească Internet Bankingul cel puțin o dată pe săptămână în procentaj de 46%. Totodată, tinerii cu vârste cuprinse între 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se o pondere de 40%, potrivit studiului.
„Diferențe apar și atunci când ne raportăm la nivelul de educație a populației. Cea cu o educație medie și sub-medie este caracterizată de un consum mai scăzut de Internet Banking, comparativ cu aceea care beneficiază de un nivel înalt de educație”, susține Julien Zidaru, managing partner Exact Business Solutions. Mai exact, ultima categorie menționată utilizează Internet Bankingul în procentaj de 50% cel puțin o dată pe săptămână, cu 16% mai mult decât cei cu o educație medie și sub-medie, și în procentaj de 71 cel puțin o dată pe lună (cu 20% mai mult decât cei cu un nivel mediu și scăzut de educație și cu +10% față de media națională).
Cei care folosesc Internet Bankingul zilnic sau de câteva ori pe săptămână sunt tot cei cu un nivel înalt de educație – 37% din această categorie, procentajul celor care îl utilizează cu aceeași frecvență din rândul persoanelor cu educație medie și sub-medie fiind de 26%. „Bărbatul cu educație superioară este cel care folosește cel mai des Internet Bankingul: 74% cel puțin o dată pe lună, 52% cel puțin o dată pe săptămână, 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână”, mai arată studiul.
Realizând, de asemenea, o ierarhie în funcție de mărimea orașelor țării, Bucureștiul este în topul consumului de Internet Banking: 71% dintre bucureșteni accesează acest serviciu cel puțin o dată pe lună, 53% cel puțin o dată pe săptămână, iar 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
„Îndreptând privirea spre mediul rural, constatăm o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apelează la acest instrument cel puțin o dată pe lună, 35% cel puțin o dată pe săptămână, iar 24% zilnic sau de câteva ori pe săptămână”, concluzionează studiul.
(Copyright foto: rawpixel / 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național