Studiu: Peste un sfert dintre români plănuiesc să facă cumpărături de Black Friday și Cyber Monday
Telex » Știri 7 noiembrie 2022
Peste un sfert dintre români plănuiesc să facă achiziții în aceste an cu ocazia reducerilor de Black Friday și Cyber Monday, arată rezultatele unui studiu care a analizat obiceiurile și intențiile de consum pentru anul acesta. "La nivel european, 18% din respondenți au declarat că vor profita de reducerile de Black Friday și Cyber Monday din acest an. România conduce detașat la intenția de cumpărare pe continent: 26% dintre români intenționează să profite de reduceri, urmați de consumatori din Polonia (18%), UK (18%), Austria (16%) și Elveția (13%)", se menționează în studiul realizat de Teads, citat de Agerpres. De asemenea, 13% dintre respondenții care plănuiesc să facă achiziții de Black Friday/ Cyber Monday au declarat că vor să cumpere mai mult decât anul trecut, arată media europeană. România conduce în acest top al intenției de cumpărare mai ridicate decât în 2021, urmată de UK (14%), Austria (12%), Elveția (11%) și Polonia (10%).
Cu toate acestea, 12% dintre români s-au declarat nehotărâți dacă vor profita de reducerile de Black Friday și Cyber Friday, peste media europeană (10,6%). Se remarcă astfel o oportunitate semnificativă de a-i atrage pe acești consumatori indeciși cu oferte. Cei mai indeciși consumatori europeni sunt britanicii (17%).
"Interesul cumpărătorilor pentru anumite categorii de produse este egalat, ba chiar potențat de abordarea strategică și atenția pe care advertiserii o acordă comunicării din această perioadă. Pe măsură ce branduri din industrii diferite vor aborda în mod creativ oportunitatea de comunicare creată în jurul Black Friday-ului, posibil să vedem niște schimbări în topul preferințelor românilor, precum și în atitudinea celor nehotărâți. Spre exemplu, campaniile marilor retaileri au potențial să influențeze intenția de cumpărare a consumatorilor, mai ales atunci când merg dincolo de raft și pun accentul pe partea de teasing/ informare despre ceea ce urmează", a declarat Doina Radicof, Sales Director Teads România.
Chiar dacă reducerile se regăsesc și în magazinele fizice, iar consumatorii nu sunt limitați la cumpărături online, e-commerce-ul joacă în continuare un rol-cheie de Black Friday și Cyber Monday. 76% dintre românii care intenționează să facă achiziții de Black Friday vor alege varianta cumpărăturilor online, iar 20% au declarat că vor cumpăra în egală măsură online și fizic, din magazine. Doar 4% au declarat că vor cumpăra exclusiv din magazinele fizice de Black Friday și Cyber Monday.
În România, cea mai mare cerere de Black Friday și Cyber Monday este pentru produse din categoria Technology & Electronics (39%), urmată de haine, produse de frumusețe și accesorii (13%), jucării (5%). Doar 1% dintre români au declarat că vor cumpără servicii (spa, concerte, restaurante etc.) de Black Friday și Cyber Monday.
Studiul a fost realizat prin chestionare livrate cu ajutorul platformei Teads, iar la acesta au participat 1.879 de respondenți din 15 țări, printre care și România. Alte țări europene analizate au fost Polonia, Regatul Unit al Marii Britanii, Elveția și Austria.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice