Studiu: Piaţa evenimentelor corporate creşte cu aproape 20% pe an
Numărul 45, 26 nov. - 2 dec. 2019 » Analize și sinteze
Piaţa evenimentelor corporate din România înregistrează anual o creştere de aproximativ 20%, companiile din domeniile farmaceutic, agricultură, IT, FMCG şi auto fiind principalii organizatori de astfel de evenimente, relevă un studiu realizat de o companie specializată în turismul de business, informează Agerpres. Dacă până acum 10 ani firmele organizau exclusiv sau în principal evenimente în ţară, în prezent, datorită multitudinii de zboruri low-cost, optează din ce în ce mai mult pentru evenimente externe - atât întâlniri de afaceri, cât şi proiecte de tip incentive, arată studiul citat. „Putem remarca o creştere susţinută pe segmentul IT, care se explică atât prin dezvoltarea spectaculoasă a acestei industrii în România, cât şi prin profilul angajaţilor IT, care sunt tineri, inteligenţi, sofisticaţi şi demanding”, a declarat Antonio Niţu, directorul general al Aerotravel.
Potrivit studiului, în urmă cu 10 ani, România era în plină criză economică, iar linia de buget corespunzătoare evenimentelor corporate a fost una dintre cele mai afectate, în condiţiile în care companiile căutau soluţii financiare pentru menţinerea unui capital de lucru suficient pentru a-şi putea susţine activitatea de bază. Totuşi, deşi piaţa se contractase puternic, companiile din pharma şi FMCG găseau, chiar şi în acele condiţii, resurse pentru evenimente, deoarece motorul acestora este o forţă de vânzări nu doar foarte mare, ci şi foarte bine instruită şi motivată, se arată în studiul citat.
Acum 10 ani, pretenţiile companiilor nu erau foarte mari în materie de organizare de evenimente, majoritatea mulţumindu-se cu pachete simple, care includeau cazare, transport, transferuri şi masă. Pe atunci, România putea fi considerată o piaţă emergentă şi din punct de vedere al evenimentelor corporate.
„Astăzi, proiectele M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Conferences and Events - n. r.) inedite sunt mai bine primite de clienţii corporate, deoarece au realizat că mentalitatea şi aşteptările celor cărora li se adresează s-au schimbat. Aceştia cer de la un eveniment nu doar eficienţă, adică bifarea obiectivelor de marketing sau HR, ci şi transferarea uneia dintre cele mai importante promisiuni ale social media către utilizatorul final: entertainment”, susţin realizatorii studiului.
În prezent, companiile cer concepte out-of-the-box pentru proiectele de tip incentive şi au nevoie de o veritabilă desfăşurare de capacităţi logistice pentru a organiza cele mai mari evenimente anuale, fie că sunt conferinţe de vânzări sau teambuilding-uri.
Capitalele europene se află într-o permanentă competiţie pentru a se menţine în top destinaţii pentru evenimentele corporate, Roma, Londra, Paris, Amsterdam şi Berlin fiind printre cele mai căutate în acest scop. Europa este preferată nu doar datorită accesibilităţii, ci şi pentru că este foarte ofertantă atât din punctuş de vedere al facilităţilor, cât şi al conceptelor de evenimente.
În ceea ce priveşte România, există, în continuare, „destinaţii clasice” pentru evenimente de amploare, atât datorită proximităţii de sediile companiilor, cât şi serviciilor turistice disponibile: Bucureşti, Valea Prahovei, Sibiu şi Cluj-Napoca. Acestea sunt completate de destinaţii care urmează harta dezvoltării economice a României (Timişoara şi Iaşi), precum şi potenţialul redescoperit sau în curs de reconstruire prin investiţii semnificative în facilităţi de cazare şi evenimente corporate în Bucovina sau Delta Dunării.
„Companiile de transport aerian low-cost au constituit un factor important în redesenarea hărţii destinaţiilor M.I.C.E. Astfel, după apariţia companiilor aeriene low-cost, destinaţiile europene, în special capitalele, au devenit mult mai accesibile pentru organizarea de evenimente, conferinţe sau team building-uri. Numărul zborurilor pe fiecare destinaţie a crescut, în timp ce tarifele au scăzut datorită concurenţei dintre companiile aeriene low-cost, astfel că, în prezent, clientul corporate are la dispoziţie o varietate foarte mare de destinaţii externe şi tarife atractive, care se încadrează în bugetul de evenimente al companiei”, arată studiul citat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial