Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Studiu: Românii acordă o atenție sporită caracterului modern și ecologic al produselor atunci când evaluează materialele de zidărie

Studiu: Românii acordă o atenție sporită caracterului modern și ecologic al produselor atunci când evaluează materialele de zidărie

Numărul 33-34, 23 aug. - 6 sep. 2023  »  Roza vânturilor

Românii acordă o atenție sporită caracterului modern și ecologic al produselor atunci când evaluează materialele de zidărie pe care urmează să le folosească, pentru 58% fiind important atributul prietenos cu mediul înconjurător la achiziționare, iar pentru 41% atributul modern/inovator, arată un studiu studiu Reveal Marketing Research, citat de Agerpres. "Dacă la începuturi acest material juca rolul de challenger pentru celelalte materiale de construcții, în prezent deține o cotă remarcabilă în industria internațională a construcțiilor, cucerește continuu noi piețe, fiind în același timp considerat un pionier al materialelor de construcție ecologice cu un mare potențial de viitor", susțin autorii studiului "BCA, materialul de construcții care s-a născut odată cu expansiunea modernității, împlinește 100 ani de la debutul său în piață".

La nivel european capacitatea de producție este de 17,5 milioane metri cubi anual, iar România se află pe locul 3 în acest moment. Astfel, BCA-ul continuă să câștige teren în vederea conformării construcțiilor cu normele și legislația NZEB (nealry zero energ buildings), datorită proprietăților sale excelente de termoizolare.

"Aruncând o privire la evoluția acestei categorii de produse de zidărie în România, observăm că primele fabrici de BCA din Romania au fost construite la începutul anilor '70 (…). Percepțiile românilor au evoluat într-o direcție pozitivă de-a lungul timpului, pe măsură ce BCA-ul a devenit un material de construcții din ce în ce mai popular și apreciat datorită reputației testate. El reunește multiple beneficii existente în alte materiale de construcții - simplu de prelucrat, eficiență energetică, durabil în timp și cu proprietăți ecologice de neegalat", mai arată autorii cercetării.

Conform sursei citate, alegerea BCA-ului pentru construcții este din ce în ce mai atragătoare datorită caracterului său modern și prietenos cu mediul. Studiile realizate de Reveal Marketing Research despre atitudinile și comportamentele românilor și ale specialiștilor în construcții despre materialele de zidărie confirmă aceste schimbări în mentalitatea colectivă cu privire la imaginea BCA.

Așadar, dacă în 2016 imaginea BCA în percepția românilor era asociată cu rapiditatea în construcție, rezistența la foc și caracterul modern al materialului, potrivit celor 3 studii Reveal Marketing Research desfășurate consecutiv în ultimii trei ani, principalele atribute asociate BCA-ului sunt caracterul modern/inovator (31% în 2023), prețurile accesibile (30% în 2023) și popularitatea materialului (24% în 2023).

Referitor la evoluția principalelor motivații ale românilor pentru alegerea BCA ca material de construcție în ultimii 7 ani, se observă că prețul mic nu mai reprezintă principala motivație de achiziție așa cum se întâmpla în 2016 (63%).

"Eficiența produsului (rapiditatea de construire - 32%, faptul că se construiește ușor - 28%) și caracterul durabil/ rezistent în timp (25%) sunt în prezent cele mai importante motivații de cumpărare a BCA-ului. De asemenea, proporția cu care ceilalți recomandă materialul BCA (de exemplu, specialiști, cunoștințe, constructori, vânzători etc.) este în creștere, 6 din 10 români declarând în 2019 că acest material a beneficiat de recomandări pozitive din partea celorlalți (vs. 4 din 10 în 2016)", se mai precizează în material.

Totodată, se observă o accentuare sporită a atenției pe care o oferă românii caracterului modern și ecologic al produselor atunci când evaluează materialele de zidărie pe care urmează să le folosească. Spre exemplu, în prezent, pentru această categorie de produse contează în proporție de 58% atributul prietenos cu mediul înconjurător (51% în 2021) și 41% atributul modern/ inovator (34% în 2021) în momentul deciziei de achiziție.

"Dacă ne referim la imaginea BCA-ului, aceasta s-a transformat considerabil din acest punct de vedere în percepția românilor. Această perspectivă este împărtășită și întărită și de părerile specialiștilor în construcții, 37% dintre aceștia declarând în 2023 că preferă să construiască cu BCA datorită caracterului modern al materialului, iar 27% datorită caracterului ecologic/ prietenos cu mediul (vs. 6% în 2021)", precizează autorii studiului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.