Studiu: Românii au cheltuit anul trecut 2,6 miliarde euro pe bunuri de folosință îndelungată
Telex » Știri 14 februarie 2017
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au crescut anul trecut cu 9,2% faţă de 2015, până la 2,55 miliarde euro, după ce ritmul de creştere a încetinit în trimestrul al patrulea la 2,5%, pe fondul scăderilor din sectoarele IT, foto şi imprimante, potrivit studiului de piaţă GfK Temax, publicat astăzi. În categoria bunurilor de folosinţă îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, maşini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante şi aparate foto. În 2015, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns la 2,3 miliarde euro, după un avans de 13% comparativ cu 2014.
În 2016, cele mai mari creşteri le-au înregistrat vânzările de electrocasnice mari (+20,8%, până la 577 milioane euro), electronice (+20,2%, până la 463 milioane euro), electrocasnice mici (+20,2%, până la 178 milioane euro) şi telecom (+12%, până la 824 milioane euro).
Singurele scăderi, faţă de 2015, le-au consemnat vânzările de produse IT (-15,1%, până la 419 milioane euro), produse foto (-14,6%, până la 25 milioane euro) şi imprimante (-3,5%, până la 64 milioane euro).
(Sursa: News.ro)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice