Studiu: Românii caută să achiziționeze produse de calitate ridicată când plătesc cu cardul
Numărul 43, 2-8 nov. 2022 » Analize și sinteze
Atunci când vine vorba de plățile cu cardul, consumatorii români caută să achiziționeze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziție, precum reduceri sau cadouri (43,3%), potrivit unui studiu realizat de Cognition, agenția de digital a grupului Godmother, citat de Agerpres.
Conform sursei citate, locul 3 al preferinței (39%) este ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienți, ca principal factor determinant al achiziției.
Studiul arată că românii sunt interesați de achiziții din domeniile cooking, entertainment și healthcare, principalele cumpărături pe care le fac cu cardul fiind pentru gătit (63,8%), urmate de TV (61,9%), muzică (61,8), filme & cinema (58,2%), sănătate (57%) și călătorii (55,8%).
Înainte de a face achiziții cu cardul, 65% dintre consumatorii români se documentează online pentru a afla mai multe informații despre produs, 55,5% caută online cele mai bune oferte pentru produsele pe care și le doresc, în timp ce 50,4% consideră că îi definește cel mai bine faptul că sunt constant loiali brandurilor pe care le apreciază. În plus, 46,8% folosesc coduri de discount sau vouchere, iar 40,3% sunt înrolați și utilizează programe de loializare pentru a optimiza cumpărăturile făcute cu cardul.
Consumatorii români sunt atenți la condițiile cumpărăturilor online și au identificat ca principali factori care determină achiziția online cu cardul: livrarea gratuită (67,6%), recenziile oferite de alți consumatori (43,1%), reducerile și voucherele (42,5%), politicile ușoare de retur (38%) și posibilitatea de a acumula puncte de loialitate (35,9%).
Consumatorii din România caută branduri asumate, care comunică transparent și sunt implicate în tot ce înseamnă mediul și comunitatea. Preferă brandurile care au o personalitate care transmite siguranță (73,5%), autenticitate (53,4%), inteligență (52,9%), inovare (47,8%) dar și îndrăzneală (32%) și își doresc ca brandurile să asculte feedback-ul primit (44,6%), să susțină furnizorii locali (43%) și să fie responsabile social (41,3%).
În proporție aproape egală, consumatorii români care fac achiziții cu cardul urmăresc publicitatea TV (36,6%) și cea online, livrată de motoarele de căutare (36,1%), locul 3 fiind ocupat de reclame primite prin e-mail sau direct mailing direct de la companii (30,7%), de abia după aceea urmând publicitatea din cadrul filmelor sau emisiunilor (25,3%) și recomandarea directă de la familie sau prieteni (24,7%) în planificarea unor achiziții.
În pregătirea Black Friday și în contextul unei creșteri în ansamblu a plăților cu cardul, Cognition a derulat un studiu amplu asupra consumatorilor români cu vârste cuprinse între 18 și 75 ani, din mediul urban și rural, pentru a vedea cine sunt și ce preferă să achiziționeze în această perioadă.
Marea majoritate a consumatorilor români care fac achiziții cu cardul sunt angajați cu normă întreagă, după cum se declară 64% din respondenți, fiind urmați - la o diferență considerabilă - de pensionari (8,4%) și studenți (7,1%).
Principalele domenii în care activează această majoritate sunt cele ale serviciilor - IT&Comunicații (6%), Transport, Logistică sau Distribuție (5,6%) sau Retail (5,4%) iar zona de vânzări este cea în care se regăsesc cei mai mulți ca tip de activitate desfășurată (13,8%), urmată de cea de logistică (8,1%) și de cea de recrutare (6,7%).
Ca și tipologie de consumatori, majoritatea (36,1%) sunt angajați cu preocupări în zona de parenting, urmați destul de îndeaproape de cei care sunt genul spontan și care își asumă riscuri (28,5%) și, pe locul 3 ca incidență, la egalitate cu 24,8% de nativii tech și dependenții de mobil.
Sunt predominant persoane care își permit cel mult o vacanță pe an (53,4%), cei care alocă buget și cheltuie cu cardul pentru a achiziționa 2 vacanțe anuale fiind doar în procent de 33,4% în
timp ce, din totalul consumatorilor care plătesc cu cardul din România, doar 6% planifică și achiziționează călătorii lunar. Preferă să facă achiziții cu cardul în magazine de bricolaj, electronice/electrocasnice, farmacii sau din zona fashion, în topul 5 al retailerilor unde consumatorii români plătesc cu cardul regăsindu-se Dedeman (41,2%), Altex (35,4%), Catena (28,6%), H&M (28,1) și Jysk (18,7%).
Studiul „Românii și plățile cu cardul” a fost realizat analizând rezultatele obținute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferințele și interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18-75 de ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României la nivelul Q1 2022.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național