Studiu: Românii cheltuie cel mai mult, în online, pe cumpărarea de sejururi sau pe servicii de turism și hoteliere
Telex » Știri 15 noiembrie 2019
Mai mult de jumătate dintre români (56%) cumpără online un produs, cel puţin o dată pe lună, iar cele mai mari sume sunt cheltuite pentru achiziţionarea de sejururi, servicii de turism şi servicii hoteliere, arată datele studiului anual „Comerţul electronic pe piaţa din România”, lansat de GPeC şi iSense Solutions, informează Agerpres. Studiul prezintă evoluţia pieţei în ultimii trei ani şi este reprezentativ pentru mediul urban, unde volumul de tranzacţii este semnificativ pentru realizarea unei astfel de cercetări.
Potrivit sursei citate, de la an la an, numărul celor care fac cumpărături online creşte, astfel că, în 2019, cu 10% mai mulţi români au achiziţionat produse sau servicii online, comparativ cu 2018, şi cu 27% mai mult decât în 2017.
În acelaşi timp, numărul persoanelor care plătesc cu cardul a crescut cu 11%, raportat la perioada de referinţă, iar principalele categorii de produse şi servicii achiziţionate sau plătite online sunt următoarele: facturi, servicii şi utilităţi, produse FMCG (Fast Moving Consumer Goods – bunuri de larg consum, n.r.), produse vestimentare şi activităţi de relaxare şi divertisment.
În ceea ce priveşte comportamentul în mediul online, cei mai pasionaţi cumpărători sunt cei care sunt pasionaţi de shopping în general, nu neapărat de obiceiul de a cumpăra online.
Studiul relevă faptul că, în acest an, 56% dintre români au făcut cel puţin o achiziţie online şi au cheltuit cel mai mult pe sejururi, servicii de turism şi servicii hoteliere.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice