MyWIZ, secretul contabililor de succes
Studiu: Românii preferă să plătească facturile în numerar

Studiu: Românii preferă să plătească facturile în numerar

Telex » Știri 30 octombrie 2019  

Plăţile în numerar continuă să fie considerate cele mai sigure de către români, în condiţiile în care mai mult de jumătate dintre aceştia preferă să plătească prin această metodă facturile de utilităţi, potrivit unui studiu referitor la comportamentul românilor raportat la plata facturilor, informează Agerpres. „Când vine vorba despre utilităţi, 7 din 10 români obişnuiesc să le plătească personal şi achită cel puţin o factură prin intermediul sistemului electronic PayPoint”, arată PayPoint România, realizatorul studiului de piaţă. Consumatorii PayPoint îşi plătesc facturile la electricitate în proporţie de 90% prin sistemul de plată asistată, la telecomunicaţii în proporţie de 84%, la gaz în proporţie de 55% şi la apă în proporţie de 50%.

În ultimele 3 luni, 5 din 10 români au folosit plata asistată, 4 din 10 români au făcut plata online şi 3 din 10 români au plătit direct furnizorului. Plăţile prin intermediul ATM sau Roboţel s-au clasat printre metodele mai puţin preferate de români (circa 20%).

Când primesc salariul, 20% dintre români retrag toată suma din cont şi fac plăţi în numerar, în timp ce 49% dintre români retrag doar o parte din suma din cont, cu care efectuează plăţi în numerar. 27% dintre români fac plăţi doar cu cardul şi 5% dintre români nu primesc salariul/bani pe card, mai arată studiul citat.

9 din 10 români consideră că cel mai important criteriu luat în considerare la efectuarea plăţilor este securitatea tranzacţiei, urmat de lipsa comisioanelor, rapiditatea operării tranzacţiei şi timpul scurt de aşteptare.

„În concluzie, românii îşi aleg metodele de plată pe baza a doi factori externi: obiceiurile de plată ale comunităţii din care fac parte şi oportunităţile pe care le identifică în apropierea locuinţei sau a locului de muncă”, arată autorii documentului.

Studiul a fost efectuat de PayPoint România, prin intervievarea a 1005 români cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din mediul rural şi urban, din toate categoriile sociale şi financiare.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.