MyWIZ - Business în cloud
Studiu: Românii resimt lipsa interacţiunii şi a schimbului de informaţii cu colegii când lucrează de acasă

Studiu: Românii resimt lipsa interacțiunii și a schimbului de informații cu colegii când lucrează de acasă

Telex » Știri 25 mai 2020  

Jumătate dintre angajaţii români s-au simţit izolaţi de colegii lor pe perioada în care au lucrat de acasă (telemuncă), în timp ce 27% au susţinut că au fost în continuare conectaţi la munca de echipă, potrivit unui studiu realizat de Colliers International în 25 de ţări, inclusiv în România, informează Agerpres. „De acasă, jumătate dintre respondenţii români la studiul Colliers International recunosc faptul că se simt izolaţi de colegi şi doar 27% se simt în continuare conectaţi la munca de echipă. În schimb, în ţările din Europa Centrală şi de Est este tocmai invers - 62% dintre respondenţi susţin că sunt la fel de conectaţi cu echipa şi dacă lucrează de acasă şi doar 29% se simt izolaţi. Întâlnirile spontane cu colegii le lipsesc cel mai mult angajaţilor din regiune atunci când lucrează de acasă (68%)”, arată studiul realizat de Colliers International prin colectare online de date de la 4.400 de respondenţi, în perioada martie-aprilie 2020.

În România, 75% dintre respondenţi simt însă mai ales lipsa interacţiunii fizice cu colegii pe parcursul unei zile de lucru, iar pentru 67% dintre subiecţi reprezintă o provocare faptul că nu există o delimitare clară între viaţa de la birou şi cea de acasă. De asemenea, doar 42% indică întâlnirile spontane cu colegii printre aspectele care le lipsesc cel mai mult de când lucrează de acasă. În acest context, cei mai mulţi se simt izolaţi şi duc lipsa întâlnirilor cu colegii, chiar dacă munca de acasă a însemnat pentru o parte dintre ei un echilibru mai bun între viaţa personală şi cea profesională, se mai arată în studiul menţionat.

Cercetarea a evidenţiat că lucrul de acasă este o provocare pentru cea mai mare parte dintre românii care au lucrat în telemuncă în contextul epidemiologic actual, deoarece doar 13% dintre ei spun că au spaţiu dedicat activităţii profesionale la domiciliu, la jumătate faţă de nivelul înregistrat în ţările din Europa Centrală şi de Est (ECE).

În lipsa unui birou sau a unui spaţiu de lucru dedicat în cadrul locuinţei, 45% dintre respondenţii români spun că sufrageria este locul principal în care îşi desfăşoară activităţile de serviciu, la fel ca şi jumătate dintre respondenţii din Europa Centrală şi de Est (ECE).

În aceste condiţii, 40% din numărul total de respondenţi spun că întâmpină dificultăţi să lucreze de acasă şi simt că uneori au capacitate scăzută de concentrare, întrucât în acelaşi spaţiu îşi desfăşoară activităţile şcolare sau de relaxare şi copiii lor. Însă, chiar şi în aceste condiţii, românii au continuat să lucreze eficient, arată concluziile studiului.

Cei mai mulţi respondenţi (ECE - 51%, România - 54%) consideră că au rămas la fel de productivi şi în perioada de lucru la distanţă, iar pentru 21% dintre respondenţii din ţările ECE şi 23% dintre cei din România productivitatea chiar a crescut. Totodată, 44% dintre respondenţii români spun că echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală s-a îmbunătăţit de când casa a devenit şi spaţiu de lucru, procentaj mai mare decât cel înregistrat în ţările din Europa Centrală şi de Est.

Realizatorii studiului precizează că cele mai multe dintre firmele care pun accent acum pe munca la distanţă aveau deja implementat conceptul „work from home”, din perioada anterioară pandemiei.

Concret, atât la nivelul ţărilor din Europa Centrală şi de Est, cât şi în România, peste 60% din respondenţi au lucrat ocazional de acasă, iar 31% dintre cei intervievaţi în România şi 23% în ţările din regiune spun că nu au lucrat în regim telemuncă deloc înainte de pandemie. „În viitor, birourile vor prinde viaţă şi ar putea fi reimaginate drept adevărate hub-uri de cultură organizaţională şi identitate, în care biroul va purta rolul de catalizator al întâlnirilor, conectării sociale, organizare de evenimente şi întâlniri, cât şi socializare. Avem în lucru mai multe proiecte de reamenajare în această perioadă şi este cert că tot mai mulţi angajatori regândesc acum structura biroului, respectiv modul în care acesta va fi folosit mai departe de către angajaţi, ceea ce poate însemna redefinirea spaţiilor de birouri aşa cum le ştiam înainte de izbucnirea pandemiei de Covid-19”, susţine Andrei Voica, Director Project Management & Workplace Consultancy în cadrul companiei de consultanţă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.