Studiu: Românii și-au schimbat interesul de la smartphone-uri la laptopuri în timpul crizei COVID-19
Numărul 19-20, 19 mai - 1 iun. 2020 » Analize și sinteze
Românii au căutat cel mai des pe Google, în luna aprilie, informații despre laptopuri, depășind cu peste 30% maximul de căutare anual al Black Friday 2019, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanță în management, informează Agerpres. „În decursul lunii aprilie, căutările prin intermediul Google pentru «laptop» au atins cote culminante, acesta fiind cel mai utilizat cuvânt căutat în categoria computere&electronice. Cuvântul-cheie «laptop» a înregistrat un scor de popularitate de 100%, atingând un nivel maxim la sfârșitul lunii aprilie. Interesant este că volumul de căutare pentru «laptop» în contextul coronavirus și al muncii de acasă a depășit interogările de căutare similare înregistrate în perioadele Black Friday și Crăciun 2019 cu peste 30%”, relevă studiul realizat de Encompass Marketing Solutions (eMs) privind cele mai populare căutări pe Google ale românilor în categoria computere și electronice în timpul crizei cauzate de COVID-19.
Studiul indică faptul că această creștere bruscă a interesului căutărilor pentru laptopuri este legată de tendința lucrului de acasă, în contextul pandemiei. Studiul realizat de eMs, în prima săptămână a lunii mai, mai arată că și căutarea pentru „PC” a înregistrat o creștere notabilă în interesul românilor începând cu luna martie.
Potrivit studiului citat, spre deosebire de laptopuri, smartphone-urile nu au înregistrat aceeași creștere a volumului de căutare, ceea ce arată clar că, în scopuri de lucru, laptopurile și computerele sunt încă dispozitivele preferate. Termenii „iPhone” și „Samsung Galaxy” au marcat o creștere ușoară în volumul căutărilor online la jumătatea lunii aprilie, dar sunt în continuare sub medie și cu mult sub căutările totale pentru laptopuri.
Rezultatele studiului arată că românii caută informații despre laptopuri pe site-urile e-commerce ale principalelor magazine online din România.
„Datele colectate prin Google Trends arată că preferințele de căutare Google ale românilor în timpul crizei coronavirus s-au schimbat, în corelație cu tendința muncii de la domiciliu și distanțarea socială. În această perioadă, românii au preferat să investească în laptopuri, pentru a-și asigura condiții bune de lucru de acasă, în detrimentul smartphone-urilor sau altor dispozitive electronice”, se mai arată în studiul citat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice