MyWIZ - Business în cloud
Studiu: Românii vor un stil de viață sustenabil, însă prețul produselor „verzi” reprezintă un impediment

Studiu: Românii vor un stil de viață sustenabil, însă prețul produselor „verzi” reprezintă un impediment

Numărul 37, 20-26 sept. 2023  »  Roza vânturilor

Șapte din zece români își manifestă interesul de a avea un stil de viață sustenabil, însă prețul continuă să fie un impediment important, astfel că doar 38% consideră că produsele "verzi" au tarife accesibile, în timp ce 53% declară că acestea sunt mai greu de găsit, reiese din cel mai nou studiu de specialitate privind beneficiile sustenabilității, citat de Agerpres. Datele prelucrate de Reveal Marketing Research evidențiază faptul că, în mentalitatea consumatorilor români, sustenabilitatea este în principal despre folosirea resurselor în mod responsabil (30%), în special prin reducerea risipei și reciclare, grija față de natură și față de speciile pe cale de dispariție (14%), dar și despre adoptarea de măsuri pentru scăderea poluării și a emisiilor de carbon (11%).

De asemenea, peste 70% dintre români consideră că soluțiile pentru problemele de sustenabilitate ale societății actuale presupun eforturi concentrate, atât din partea cetățenilor, cât și a instituțiilor publice și private. În același timp, aproape trei sferturi dintre respondenți (74%) susțin că sunt interesați să ducă un stil de viață sustenabil, procentaj similar celui din 2022.

În viziunea românilor, protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) și impactul asupra calității vieții (26%) sunt principalele motivații ce stau la baza adoptării unui model sustenabil în viața de zi cu zi. În plus, impactul asupra calității vieții (14%) și experiența anterioară cu produsele/serviciile companiei (14%) reprezintă atribute în alegerea unui produs, după evaluarea prețului (15%).

În ceea ce privește barierele în adoptarea unor comportamente responsabile cu mediul regăsim neîncrederea oamenilor în produsele și serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60% vs 53%, în 2022), costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% vs. 65%) și obișnuința cu stilul de viață actual (56%).

Potrivit sursei citate, majoritatea românilor (74%) folosește pungi reutilizabile, 73% colectează deșeurile reciclabile separat și le duc la containerele pentru reciclare, iar 62% citesc informațiile de pe ambalaje.

La capitolul privind rolul companiilor în promovarea sustenabilității, cercetarea de specialitate arată că 44% din totalul celor chestionați consideră că prin utilizarea de tehnologii și procese mai prietenoase cu mediul în activitățile lor organizațiile pot încuraja inițiative eco-friendly în România.

Totodată, oferirea de stimulente și facilități pentru proiectele sustenabile (43%), precum și dezvoltarea și promovarea unor produse și servicii sustenabile (42%), sau organizarea de campanii de conștientizare și educație ecologică (41%) sunt alte inițiative pe care respondenții le consideră potrivite. În topul aspectelor ce ar trebui comunicate și care au potențial de a influența decizia de cumpărare a românilor se regăsesc: etichete care să arate de unde vin produsele (71%), modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%), etichete care să ateste proveniența materialelor produselor (69%) și fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a derulat online, pe un eșantion de 1.015 respondenți, la o eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general de +/-3,1% și un nivel de încredere de 95%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.