Studiu: Șapte din zece români nu sunt interesați de reciclarea deșeurilor de ambalaje rezultate din produsele cosmetice
Telex » Știri 12 noiembrie 2021
Șapte din zece români (69%) nu sunt interesați de reciclarea produselor cosmetice, iar mai mult de jumătate (55%) susțin că nu au reciclat până acum acest tip de ambalaje, arată cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru o companie de profil, informează Agerpres. Conform sursei citate, 61% dintre respondenții care obișnuiesc să recicleze în general nu reciclează și ambalajele produselor cosmetice, dar 52% dintre români au declarat că ar recicla mai des recipientele acestui tip de deșeuri dacă ar exista mai multe campanii de informare dedicate subiectului, în timp ce 73% au confirmat că li se pare util sau foarte util ca brandurile să promoveze programe de reciclare a ambalajelor produselor cosmetice.
Totodată, dintre cei care afirmă că reciclează în general, doar 39% fac asta cu ambalajele produselor cosmetice. Marea majoritate (93%) reciclează PET, hârtie și carton (73%), sticlă (71%), cutii de aluminiu (61%), echipamente electrice și electrocasnice (55%) și Tetra Pak (38%).
Cei care reciclează în cea mai mică măsură sunt milenialii singuri, iar tinerii profesioniști sunt cei care reciclează în cea mai mare măsură, se menționează în studiu.
Datele Reveal Research Marketing relevă că românii care reciclează recipientele produselor cosmetice obișnuiesc să recicleze în proporție de 82% flacoanele de plastic, ambalajele de carton (74%), recipientele din sticlă (70%), spray-urile de aluminiu (65%), deodorantele roll-on (57%), mostrele de plastic (54%), produsele de make-up și lacurile de unghii (35%).
În ceea ce privește percepția românilor asupra utilității reciclării, aproape trei sferturi din totalul celor chestionați (74%) consideră utilă reciclarea, iar într-o pondere aproximativ similară (73%) sunt de părere că programele de reciclare a ambalajelor produselor cosmetice sunt și utile sau foarte utile.
Pe de altă parte, respondenții care nu reciclează recipientele produselor cosmetice au precizat, în proporție de 93%, că ar fi interesați să facă acest lucru, însă 69% dintre aceștia nu au informații despre un astfel de program de colectare. În același timp, 47% dintre aceștia au declarat că nu au puncte de reciclare în proximitatea locuințelor, 8% refolosesc sau păstrează recipientele, iar 3% declară fie că li se pare complicat să le sorteze, fie că nu sunt interesați de subiect, fie că au un alt motiv pentru care nu reciclează ambalajele produselor cosmetice.
Potrivit studiului, 72% dintre români ar fi motivați să recicleze mai des recipientele produselor cosmetice dacă ar exista mai multe locuri de colectare în proximitatea locuinței. De asemenea, 52% dintre persoanele intervievate subliniază că ar recicla ambalajele produselor de înfrumusețare în situația în care ar exista mai multe campanii de informare despre ce se întâmplă cu aceste deșeuri.
În plus, 47% ar recicla mai des dacă ar fi siguri că ambalajele colectate nu ar ajunge tot la groapa de gunoi, 28% dacă ar ști în ce containere să le arunce și 26% s-ar simți motivați dacă reciclarea ar avea și un scop social direct. România are, în prezent, peste 12.000 de puncte de colectare separată, arată datele centralizate pe platforma națională Harta Reciclării.
Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat pe un eșantion de 1.003 de persoane, prin metoda CAWI (colectare online).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național