Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Studiu: Tinerii sunt foarte interesați de servicii bancare la distanță, dar și interesul vârstnicilor este destul de mare

Studiu: Tinerii sunt foarte interesați de servicii bancare la distanță, dar și interesul vârstnicilor este destul de mare

Numărul 27-28, 28 iul. - 10 aug. 2021  »  Conectarea la era digitală

Un procentaj de 85,3% dintre tinerii cu vârste între 18 și 35 de ani se declară interesați de posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale, în timp ce 60% dintre persoanele cu vârsta între 51-65 de ani consideră foarte important acest aspect, potrivit rezultatelor unui studiu comandat de Asociația Română a Băncilor (ARB), citat de Agerpres. De asemenea, aproximativ 71,7% dintre bărbați consideră foarte și destul de importantă posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale, relevă rezultatele studiului „Digitalizarea sistemului bancar în percepția românilor” realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES).

Pe de altă parte, 82% dintre respondenți consideră că existența unei sucursale în apropiere este foarte importantă și destul de importantă în ceea ce privește intenția de a-și deschide un cont bancar. Din analiza tuturor criteriilor expuse, pentru 79% dintre respondenți sunt foarte și destul de importante costurile serviciilor sau ale produselor contractate, iar pentru 69% este foarte importantă și destul de importantă posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale.

Recomandarea serviciilor unei bănci de către prieteni sau familie este foarte importantă pentru 26% dintre respondenți, fiind cotată aproape în mod similar cu recomandarea serviciilor de către un agent (27%).

Media generală acordată de românii care utilizează produse și servicii bancare instituției de credit cu care lucrează cel mai mult este 8,54. Un procentaj de 80% dintre respondenții care utilizează produse și servicii bancare au acordat note între 8 și 10 băncii cu care lucrează cel mai mult. Astfel, 39% dintre utilizatorii de produse și servicii bancare s-au declarat „foarte mulțumiți” de relația pe care o au cu banca cu care lucrează cel mai mult și au acordat nota 10, în timp ce 19% au acordat nota 9, iar 22% nota 8.

Relația clienților cu banca cu care lucrează cel mai mult a fost evaluată cu note de la 1 (clienții „foarte nemulțumiți”), la 10, unde clienții s-au declarat „foarte mulțumiți”. În categoria clienților „foarte nemulțumiți” intră 1% dintre respondenți. 9% dintre clienți au acordat nota 7, iar restul de 10% dintre respondenți au acordat note mai mici.

Pe de altă parte, 62% dintre respondenții care utilizează produse și servicii financiare au declarat că lucrează cu o singură bancă, 29% apelează la serviciile a două instituții de credit, 7% la trei bănci, în timp ce 2% dintre români interacționează cu patru sau mai multe instituții de credit. 66% dintre femei preferă să lucreze cu o singură bancă, în timp ce proporția bărbaților este de 58,5%.

Peste 80% dintre respondenții la studiu și-au exprimat acordul total privind afirmațiile că angajații băncilor respectă mereu termenele privind solicitările depuse, au fost în măsură să soluționeze toate problemele care au apărut, iar comportamentul angajaților băncii le inspiră încredere. Doar 1% dintre clienți s-au aflat în dezacord total.

Peste 71% dintre clienții chestionați au fost de acord total cu privire la faptul că serviciile bancare pot fi accesate cu ușurință de pe internet/mobil, toate serviciile de care au nevoie sunt disponibile la aceeași unitate bancară și ar recomanda serviciile băncii rudelor, prietenilor și cunoscuților.

La nivel național, 67% dintre români utilizează produse și servicii bancare de orice fel: aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse și servicii bancare au declarat că utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu), 16% au un împrumut de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% dețin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenți au un overdraft.

La capitolul economisire, 14% dintre respondenți au depozite bancare și tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse și servicii bancare.

Sondajul de opinie a fost realizat pe un eșantion de 1.479 respondenți adulți, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.