Studiu: Trei sferturi dintre români intră pe internet pentru rețele sociale și doar 8% pentru servicii bancare
Numărul 32-33, 22 aug. - 4 sept. 2017 » Conectarea la era digitală
Aproape trei sferturi (74%) dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani care au folosit internetul anul trecut au făcut-o pentru a intra pe rețele sociale, în timp ce doar 8% au intrat pe internet pentru servicii de internet-banking, arată o cercetare realizată de agenția de marketing Perceptum, citată de News.ro. La nivel european, 63% dintre persoanele care intră pe internet o fac pentru rețele sociale, românii fiind, din acest punct de vedere, semnificativ peste medie și pe locul al nouălea în UE. Potrivit studiului, alte activități preferate de românii care intră pe internet sunt convorbirile prin intermediul aplicațiilor de tipul Whatsapp Voice Call și video-chat-ul.
La polul opus, serviciile bancare și documentarea online sunt cel mai puțin folosite: doar 8% dintre români folosesc internet-banking, la o medie europeană de aproape 60%. Conaționalii noștri folosesc foarte puțin și serviciile de sharing și poștă electronică (e-mail), documentarea online (alte informații decât știrile de presă) sau rezervările turistice, mai arată studiul. De asemenea, aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet ascultă muzică online, procentaj apropiat de media la nivelul UE. Analiza mai relevă că șase din zece români citesc știri online.
„Pe termen scurt, rețelele sociale și aplicațiile mobile vor influența evoluția digitală a companiilor europene. De asemenea, folosirea datelor și aplicațiilor prin internet sau cloud computing arată o rată constantă de creștere, dar numai în cazul companiilor mari. În România, mai puțin de o companie din zece (8%) este înalt digitalizată”, a declarat directorul executiv al Perceptum, Raluca Ghilea.
O afacere este considerată înalt digitalizată atunci când aceasta îndeplinește criterii precum: cel puțin jumătate dintre angajați au acces la internet, deține experți IT, are acces la internet de mare viteză, alocă dispozitive mobile cu acces la internet pentru cel puțin 20% dintre angajați, are un website cu funcții mai elaborate (chatbox sau vânzări online), are pagini de social media, investește în publicitatea pe internet și achiziționează servicii avansate de cloud.
În prezent, 65% dintre companiile românești sunt slab digitalizate, ceea ce înseamnă, în realitate, că au un website extrem de simplu și câteva computere.
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial