Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
„Succesul în profesie depinde de comportamentul fiecăruia dintre noi, de la empatie la deontologie”

„Succesul în profesie depinde de comportamentul fiecăruia dintre noi, de la empatie la deontologie”

Numărul 32-33, 21 aug. - 3 sept. 2018  »  Cariere. Drumul spre performanță

Interviu cu Mariana Mănucu, expert contabil, membru în Consiliul Filialei CECCAR Giurgiu 

Alexandra Rizea: Deoarece experiența personală constituie parte integrantă a comunității profesionale, vă propunem să aduceți propria dvs. contribuție la conturarea profilului expertului contabil printr-o retrospectivă a principalelor momente ale afirmării dvs. în domeniul în care vă desfășurați activitatea.

Mariana Mănucu: Opțiunea pentru profesia contabilă a fost rezultanta anilor de pregătire preuniversitară, în contextul în care contactul cu realitățile mi-a confirmat și reconfirmat faptul că această profesie a fost și este nu numai parte integrantă, organică a lumii afacerilor, ci și vizionară, premergătoare în ceea ce privește promovarea de metodologii, de diagnoze fără de care nicio decizie antreprenorială nu are un fundament solid, fezabil. Aici poate fi identificată și fundamentarea propriei mele opțiuni. Am plecat mereu de la convingerea că într-o economie liberă, de piață, nu ai șanse reale de afirmare în profesie dacă nu ești competitiv. Firește, remarca este valabilă pentru orice meserie, dar acum mă refer exclusiv la profesia contabilă. Am ales să muncesc, să mă pregătesc permanent, să pot oferi servicii de calitate partenerilor cărora le prestez servicii de contabilitate și analiză financiară. Răspund acestui deziderat prin participarea la cursuri de pregătire universitară, traininguri pe probleme punctuale, pe studierea legislației, în mod special a reglementărilor de natură fiscală.

Din acest punct de vedere, ce considerați că a fost și este mai important în exercitarea profesiei?

Calitatea în exercitarea profesiei de expert contabil este definitorie pentru ceea ce poate genera satisfacție atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri. Când mă refer la „calitate”, am în vedere un complex de elemente care se intercondiționează. Fără pretenția de a oferi cititorilor formule exhaustive, consider că fundamentul îl constituie cunoștințele, ca sursă de neînlocuit a competenței. Pentru clienți, nu este dificil să constate dacă profesionistul contabil „știe sau nu știe carte” – cum se spune. Apoi, însușirea cunoștințelor nu trebuie să se rezume la cărțile din bibliotecă, fără să le valorificăm în activitatea practică... Aici avem de-a face cu legătura de tip cibernetic între teorie și practică. Dar chiar dovezile concrete privind competența, în sensul amintit, nu sunt suficiente. Pentru a avea succes în profesie este necesar să dăm dovadă de abilități specifice. În succesiunea între cauze și efecte vin la rând și comportamentele fiecăruia dintre noi, de la empatie la deontologie.

Ce loc și rol atribuiți calității de membru al CECCAR, atât în ceea ce privește propria dvs. evoluție, cât și în legătură cu implicațiile pe care le prezintă la scara întregii comunități profesionale din județ?

Asociația noastră profesională ne asigură cert un status social recunoscut și apreciat în comunitatea din care facem parte. Acest status ne conferă autoritate și prestigiu în rândul colegilor noștri, în rândul profesioniștilor din cele mai diverse domenii de activitate, în relațiile cu alte grupuri și organizații din structurile pe care le numim generic „societate civilă”. CECCAR este un brand de înalt prestigiu care reprezintă pentru fiecare dintre noi o „carte de vizită” care ne deschide nu numai uși, în sensul câștigării de noi clienți, ci ne și asigură condițiile strict necesare de a avea asigurate și surse de existență prin prestațiile noastre profesionale. Bineînțeles, nu este vorba despre un „dat”, ci despre o premisă a cărei valorificare depinde de fiecare dintre noi.

Întrucât faceți parte din conducerea filialei, aveți, desigur, o imagine de ansamblu asupra obiectivelor propuse și a acțiunilor promovate în vederea atingerii acestora. Dacă ar fi să vă referiți numai la implicarea în dezbaterea și soluționarea unor obiective economico-sociale din județul Giurgiu, ce anume ați scoate în evidență, cu precădere?

Sunt conștientă că avem, ca organizație profesională puternic ancorată în activitatea economică a județului, o responsabilitate clară în procesul de dezvoltare și consolidare a afacerilor, cu deosebire a microîntreprinderilor, a IMM-urilor, în general. Este tot mai evident recunoscută, și în județul Giurgiu, contribuția noastră, a profesioniștilor contabili, la respectarea legislației și, nu în ultimă instanță, la dezvoltarea economică durabilă, în condiții de creștere a eficienței pe toate planurile, inclusiv în sfera socială, prin promovarea principiilor și practicii incluziunii. Prin activitatea desfășurată în cadrul CECCAR Giurgiu, în alte angajamente publice pe care mi le-am asumat sau am fost învestită, am promovat și promovez parteneriatul în cele mai diverse forme în vederea realizării scopurilor proprii și comune, cu accent pe parteneriatul public-privat, cât și între organizatiile societății civile. Pentru crearea unui mediu favorabil de afaceri și conformare fiscală, consider de bun augur ințiativa comună a Patronatului Județean  Giurgiu al IMM-urilor, împreună cu CECCAR Giurgiu și ANAF Giurgiu, de a dezbate și clarifica, împreună, problemele cu care se confruntă oamenii de afaceri în relația cu autoritățile. Vom continua și aprofunda asemenea inițiative.

Accentul pus de dvs. pe implicarea civică în contextul preocupărilor majore pentru îmbunătățirea calității serviciilor prestate ne determină să vă adresăm, în încheiere, următoarea întrebare: care este opinia dvs. privind impactul provocărilor și oportunităților erei digitale în activitatea experților contabili și contabililor autorizați?

Ne adaptăm și răspundem la provocările acestei revoluții în tehnologia comunicării, a informației. În caz contrar, nu mai existăm! Lucrurilor trebuie să li se spună pe nume. Evoluția acestor procese privind accesul universal la informație și importanța absolută a acesteia în toate sferele vieții ne copleșesc, dar nu ne „dezarmează”, ci, dimpotrivă, ne mobilizează să facem față oportunităților și provocărilor. Este o „aventură” formidabilă, aceea să trăiești aceste fenomene, să le asimilezi, să constați puterea lor extraordinară în evoluția profesiei tale, în economie, în toate sferele vieții sociale. Trebuie să fim deschiși, capabili să asimilăm instrumentele erei degitale în profesia noastră, în comunicare, în procesul de învățare, în tot ceea ce facem. Așa simt eu că trebuie să ne comportăm, să ne însușim abilitățile necesare pentru a culege și a prelucra informațiile, pentru a comunica în mediul profesional și social, pentru a performa.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.