Țara noastră, cea mai mare creștere a volumelor vânzărilor de bunuri de larg consum din Europa, în primul trimestru
Numărul 21, 11-17 iunie 2019 » Breviar statistic
România a înregistrat în primul trimestru cea mai mare creștere a volumelor de vânzări în FMCG (Fast Mover Consumer Goods – Bunuri de Larg Consum – n.r.) din Europa (7,1%) și a treia creștere a prețurilor plătite (3,3%), astfel încât cheltuielile totale pe bunurile de larg consum au crescut cu 10,4% arată datele Nielsen Growth Reporter, citate de Mediafax. Sumele cheltuite de europeni pe bunuri de larg consum (pe baza celui mai larg coș de categorii de produse auditate de Nielsen) au crescut cu 2,4% în T1 2019, similar sporului de 2,5% din T4 2018.
După o încetinire bruscă a economiei, înregistrată în multe din țările Europene în a doua jumătate a anului 2018, indicatorii macroeconomici arată o creștere a PIB-ului zonei euro în primul trimestru al anului 2019 cu 1,2%. Volumul vânzărilor, însă, a înregistrat o evoluție negativă (-0,5%) în T1 2019, urmând tendința ultimelor trei luni din 2018 (-0.3%).
„În timp ce în primul trimestru s-a înregistrat o revigorare a indicatorilor macro-economici în toată Europa, creșterea consumului FMCG pe piețele monitorizate de Nielsen rămâne modestă, comparativ cu evoluția înregistrată anterior: 2,4% în T1 2019 versus 4% în T1 2018”, declară Iulia Pencea, Market Leader Nielsen Romania. „Dintre piețele mature, doar Spania reușește să treacă de media europenă ca ritm de creștere, în timp ce majoritatea țărilor din Europa Centrală și de Est depășește acest prag” .
Pe majoritatea piețelor europene se observă un efect semnificativ al inflației (creștere de 1,7%) asupra vânzărilor de FMCG, iar creșterea prețurilor impactează cumpărăturile. Astfel, consumatorii cumpără de fapt cu 0,5% mai puține unități de produse, dar plătesc cu 2,9% mai mult pe unitate de produs, comparativ cu același trimestru din anul anterior.
Turcia continuă să înregistreze cea mai mare creștere anuală a încasărilor (+ 20%), dar contribuția este datorată exclusiv inflației, deoarece volumul este la un nivel negativ (-5%) în T1 2019 comparativ cu perioada anterioară. Alte țări care au înregistrat niveluri de creștere semnificative sunt Ungaria, Grecia, Rusia, Polonia și Serbia (+ 6,6%, + 4,9%, + 4,4%, + 4,3% și respectiv 3,8%). Pe de altă parte, Irlanda (-1,2%) a consemnat cea mai mică creștere din Europa. România se plasează printre țările cu sporul cel mai mare din cele 28 de țări europene, cu 10,4%.
Dintre cele cinci mari piețe din Europa de Vest, Spania înregistrează cel mai mare ritm de creștere (3,6%), urmată de Franța și Marea Britanie (2,1% și respectiv 1%), în timp ce Italia și Germania au înregistrat o scădere de 0,3% și respectiv 0,9%.
În comparație cu media europeană, România a înregistrat creșteri mai mari atât în ceea ce privește prețurile plătite (3,3%), cât și volumele cumpărate (7,1%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice