Târg de produse tradiționale românești în curtea MADR
Telex » Știri 13 noiembrie 2023
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va găzdui, în perioada 15-19 noiembrie 2023, în curtea instituției, „Târgul de lăsatu’ secului”. Potrivit unui comunicat al MADR, evenimentul – organizat cu sprijinul Asociației „Produs de Cluj” – reprezintă o oportunitate pentru producătorii și procesatorii români de a-și promova produsele agroalimentare, dar și un bun prilej de informare a consumatorilor cu privire la proveniența și modul de preparare a produselor. „Îmi doresc ca prin acest tip de evenimente să promovăm producătorii și fermierii români care depun eforturi pentru a depăși cu bine provocările din această perioadă și a ne asigura hrana. Viitorul agriculturii românești stă în măsurile de sprijin, programele guvernamentale și în mâinile harnice ale fermierilor și procesatorilor noștri! Fermierii și producătorii români sunt recunoscuți pentru priceperea, puterea de muncă și tradiția de a produce alimente gustoase, sănătoase și de calitate! Să le arătăm fermierilor respectul nostru față de munca lor, cumpărând din România și să mâncăm românește!”, a declarat ministrul de resort, Florin-Ionuț Barbu.
Vizitatorii sunt așteptați cu o gamă variată de produse înregistrate pe scheme de calitate naționale și sisteme de calitate europene, produse atestate tradițional, produse care au dobândit dreptul de utilizare a mențiunii de calitate facultativă „produs montan”, produse cu denumire protejată, produse certificate ecologic, preparate din carne, lapte, pește, produse de panificație și patiserie, legume, fructe proaspete și procesate, băuturi spirtoase și vin, miere, dulcețuri.
„Creșterea consumului de produse românești este o prioritate pentru MADR și se poate realiza prin promovarea produselor agroalimentare românești și prin valorificarea tradițiilor gastronomice și culinare autohtone, precum și a obiceiurilor și meșteșugurilor locale”, se menționează în comunicat. Astfel, la acest eveniment vor participa circa 40 de producători și artizani locali din regiunea de Nord-Vest și Centru a României. Asociația „Produs de Cluj” promovează, prin intermediul târgurilor naționale și internaționale, de peste 10 ani, preparate alimentare realizate de mici întreprinzători locali, obținute din materie primă provenită din microfermele proprii și de la fermieri din zonă, punând în valoare brandurile regionale și nu numai.
La acest eveniment se vor regăsi peste 40 de produse atestate tradițional din cele peste 750 produse înregistrate în Registrul Național al Produselor Tradiționale din județele Botoșani, Brașov, Mureș, Sălaj, Ilfov și București și aproximativ 50 de produse cu mențiune de calitate facultativă „produs montan” din cele peste 3.800 de produse înregistrate în Registrul Național al Produselor Montane din județele Cluj, Covasna, Ilfov și Prahova.
Magiunul de prune Topoloveni – Indicație Geografică Protejată și Telemeaua de Sibiu, două produse recunoscute la nivelul Uniunii Europene vor fi prezente la târg, acestea reprezentând branduri renumite ale României. Totodată, din regiunea Ardealului vor fi prezenți meșteri artizani care vor expune costume populare și păpuși artizanale îmbrăcate în port tradițional românesc, dar și producători de cosmetice bio, lavandă și produse din lavandă, cât și decorațiuni de sezon.
De asemenea, la târg se vor regăsi produse înregistrate în Registrul Național al Produselor Montane (RNPM), din județele Cluj, Covasna, Ilfov și Prahova din categoriile pește, produse din lapte, miere și produse ale stupului și fructe procesate.
Târgul va fi deschis în perioada 15-19 noiembrie 2023, între orele 9-19.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național