Târgul de Carte Gaudeamus a rămas vizibil și atractiv
Numărul 46-47, 24 nov.-7 dec. 2020 » Eveniment
De când apare CECCAR Business Magazine, la fiecare a doua jumătate a lunii noiembrie a fost rezervat un spațiu special tradiționalului Târg de Carte Gaudeamus. Imaginea oferită de pavilioanele de la ROMEXPO a transmis, totdeauna, un mesaj tonic. Mii și mii de oameni au vizitat târgul, ca dovadă palpabilă a faptului că, în pofida dificultăților vieții cotidiene (de la resursele financiare tot mai limitate până la multe complicații în ceea ce privește gestionarea timpului liber), CARTEA și-a păstrat locul ei privilegiat în preocupările semenilor noștri, dornici să se cultive, să se împlinească profesional, intelectual. Aceste considerente au căpătat noi dimensiuni în condițiile prelungirii pandemiei și, din acest unghi de vedere, părea că, în 2020, nu vom mai avea parte de bucuria prilejuită de manifestarea la care ne referim. „Părea” doar, deoarece târgul Gaudeamus a continuat să se înscrie pe agenda manifestărilor culturale remarcabile, de data aceasta, prin utilizarea, din plin, a noilor tehnologii.
Principalul organizator, Radio România, a reușit să mobilizeze peste 100 de edituri și firme de distribuție a cărții pentru prezentarea și comercializarea online a unor producții editoriale de cel mai larg interes. În centrul programului ediției, care s-a desfășurat în intervalul 16-22 noiembrie a.c., s-au situat nu mai puțin de 200 de manifestări transmise pe website-urile expozanților. În acest mod, iubitorii de carte au fost informați, direct și operativ, despre noile apariții editoriale, despre cărțile aflate în portofoliul existent, astfel încât toți cei interesați să intre în posesia lor să le poată cumpăra prin intermediul comerțului electronic, domeniu care a cunoscut o extindere considerabilă în aceste vremuri de pandemie.
Editurile și distribuitorii au practicat reduceri semnificative și au asigurat transportul gratuit la cumpărători. S-a recurs, practic, la o multitudine de modalități menite să faciliteze, deopotrivă, informarea cititorilor potențiali și procurarea cărților dorite.
Pe site-urile editurilor destinate special târgului Gaudeamus s-a desfășurat o adevărată competiție a managerilor, redactorilor de carte, graficienilor, dar și a specialiștilor în materie de marketing, în vederea valorificării multiplelor posibilități oferite de comunicarea online. Simultan s-a înregistrat o concludentă creștere a atractivității formatelor de prezentare. Astfel, a fost posibilă și o largă popularizare a unei varietăți impresionante de tematici, pentru toate vârstele, pentru toate profesiile, pentru toate preferințele celor care știu să prețuiască, să respecte cartea de calitate.
Tradiția s-a păstrat și în privința organizării unor concursuri la care să fie antrenați, în special, copiii, adolescenții și tinerii. La ediția din acest an s-au desfășurat Concursul Național de Lectură și Concursul „Vreau o școală ideală”. Ambele au purtat amprenta condițiilor excepționale în care școala românească, de toate gradele și profilurile, trebuie să înfrunte vicisitudinile provocate de pandemia de COVID-19!
La finele ediției 2020 a Târgului Gaudeamus, participanții, de la editori la cititori, au apreciat că au avut de-a face cu o incontestabilă reușită din multe unghiuri de vedere, atât în sfera culturală, cât și în cea comercială. Mai presus de toate, putem consemna că, în pofida condițiilor actuale, s-a păstrat și s-a dovedit viabilă o tradiție care exprimă, mai bine decât multe altele, nevoia noastră, a tuturor, de CARTE (tipărită sau în format electronic) ca depozitară, fără egal, a tot ceea ce a reprezentat și reprezintă civilizație, progres, creativitate umană.
(Sursa foto: www.facebook.com/radioromania.gaudeamus)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice