Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii – TIMM 2016
Numărul 30, 25-31 octombrie 2016 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
În perioada 18-20 noiembrie, la Romaero Băneasa din Bucureşti, se va desfăşura Târgul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii – TIMM 2016, cel mai mare eveniment din România dedicat IMM-urilor. La această manifestare – organizată de Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA) – se preconizează că vor participa cel puțin 450 de companii.
„Companiile care îşi doresc să participe la târg trebuie să se înscrie pe site-ul aippimm.ro, la următorul link”, precizează MECRMA, într-un comunicat. Aplicaţia „Programul pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii – TIMM 2016” va fi deschisă pană la 15 noiembrie. „Ne dorim ca prin acest târg să punem în lumină IMM-urile, fie că vorbim despre antreprenori români sau investiţii străine. Vorbim despre aproximativ 655.000 de IMM-uri, care reprezintă baza economiei româneşti, ele angajând 2,6 milioane de oameni şi reprezentând în jur de 99,72% din numărul jucătorilor înregistraţi în România care şi-au declarat indicatorii financiari pe anul 2015. La eveniment vor participa cel puţin 450 de companii mici şi mijlocii şi sperăm ca acest târg să se transforme într-un adevărat festival dedicat lor”, a declarat Claudiu Vrînceanu, secretar de stat în cadrul MECRMA.
TIMM 2016 va cuprinde: conferinţe, workshop-uri, precum şi o expoziţie pe secţiuni dedicate: promovării produselor şi serviciilor realizate de către întreprinderile mici şi mijlocii româneşti; promovării debutanţilor în afaceri; promovării IT, inventică şi creaţie ştiinţifică; promovării educaţiei antreprenoriale; instituţiilor şi companiilor care furnizează produse şi servicii pentru IMM, promovării produselor şi serviciilor realizate de către alte persoane juridice de drept public sau privat pentru întreprinderile mici şi mijlocii din România.
Participarea expozanţilor la târg este gratuită, iar MECRMA va suporta cheltuielile de transport şi cazare ale acestora. În cadrul târgului, beneficiarii îşi vor putea prezenta şi vinde produsele şi, totodată, vor putea întâlni parteneri de business sau reprezentanţi instituţionali şi vor avea ocazia să participe la conferinţele şi workshop-urile organizate de minister. Bugetul alocat acestui proiect este de 3 milioane lei, schema de minimis fiind aprobată prin anexa nr. 3/35/26 la Legea nr. 339/2015 a Bugetului de Stat pe anul 2016 .
Conform datelor ONRC, preluate de la Ministerul Finanţelor Publice, la 31 decembrie 2015, în România erau înregistrate 993.804 de persoane juridice. Dintre acestea, 657.260 și-au depus situația financiară pe anul precedent. În categoria persoanelor juridice care nu au depus situațiile financiare pe anul 2015, pot fi persoane juridice aflate în insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară.
Conform datelor din bilanț, cele 657.260 de persoane juridice au avut anul trecut o cifră de afaceri totală de 1.231.555.428.618 lei și un profit net de 80.530.800.221 lei. De asemenea, aceste companii aveau un număr mediu de 4.050.927 de angajați.
Dintre cele 657.260 de persoane juridice care și-au depus indicatorii financiari pe anul 2015, 655.390 sunt IMM-uri (persoane juridice cu cifră de afaceri sub 50 de milioane de euro și mai puțin de 250 de angajați). Astfel, IMM-urile reprezintă aproximativ 99,72% din numărul persoanelor juridice înregistrate în România care și-au declarat indicatorii financiari pe anul anterior. IMM-urile au avut anul trecut o cifră de afaceri totală de 611.797.125.294 lei și un profit net de 47.915.789.336 lei. De asemenea, acestea raportau pentru 2015 un număr mediu de 2.598.811 de angajați.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național