Taxa pentru promovarea turistică a Capitalei crește la 2% din venitul din cazare
Telex » Știri 19 decembrie 2019
Taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti pentru anul 2020 se va calcula prin aplicarea cotei de 2% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, în comparaţie cu 1% în prezent, conform unui proiect de hotărâre adoptat de consilierii municipali, informează Agerpres. Persoanele fizice şi juridice, prin intermediul cărora se realizează cazarea, inclusiv unităţile de cazare din economia colaborativă comercializate pe platforme tip AirBnb.com sau Booking.com vor avea obligaţia ca în documentele utilizate pentru încasarea tarifelor de cazare să evidenţieze distinct taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti încasată. Atât AirBnb.com, cât şi şi Booking.com vor avea obligaţia să colecteze şi să vireze taxa doar pentru unităţile listate fără clasificare. Unităţile care au un certificat de clasificare (cu încadrare într-una dintre categoriile de unităţi de cazare) vor trebui să colecteze şi să vireze singure această taxă.
Taxa specială va fi încasată de structura de primire turistică odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate. Prin structură de primire turistică cu funcţiune de cazare se înţelege: hotel, hotel-apartament, hostel, motel, vilă turistică, cabană turistică, bungalow, sat de vacanţă, camping, popas turistic, căsuţă de tip camping, apartament şi cameră de închiriat în locuinţă familiale, pensiune turistică. Depunerea peste termen a declaraţiilor-decont se sancţionează cu amenzi cuprinse între 71-283 lei, iar nedepunerea declaraţiilor-decont, cu amenzi cuprinse între 283-705 lei. În cazul persoanelor juridice, limitele minime şi maxime ale amenzilor se majorează cu 300%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice