Taxă pentru promovarea turistică a Capitalei în 2017
Telex » Știri 28 decembrie 2016
Proiectul de hotărâre privind taxa pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti în 2017 a fost aprobat, astăzi, în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Taxa se calculează prin aplicarea cotei de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului. Primarul general Gabriela Firea a declarat că promovarea turistică a Bucureştiului se va face mult mai eficient dacă banii colectaţi prin această taxă vor fi folosiţi la nivel de municipalitate, nu pe fiecare sector în parte: „Cred că se va vedea eficienţa acestui proiect dacă banii vor fi folosiţi la nivel de municipalitate, nu fiecare sector în parte să-şi promoveze parcurile pe care le deţine, muzeele pe care le are în administrare. Cred că fost o greşeală de la început ca aceste sume să fie colectate de sectoare, care nu le-au putut întrebuinţa, pentru că nu au avut niciun cadru legal, nicio explicare a folosirii acestor sume”.
Edilul Capitalei a subliniat că, prin această hotărâre, nu se va institui o nouă taxă, ci va fi menţinută cea din anii trecuţi, dar că doreşte să se vină şi cu un alt proiect prin care să se facă o promovare turistică la nivelul Capitalei, şi nu pe fiecare sector în parte.
Taxa specială de 1% pentru promovarea turistică a Bucureştiului se va folosi pentru susţinerea de evenimente care pot genera creşterea numărului de turişti în Capitală, organizarea sau participarea la târguri şi conferinţe, realizarea de campanii publicitare, promovarea atracţiilor, evenimentelor şi obiectivelor turistice din Bucureşti prin intermediul centrelor de informare turistică, mediul online şi social media, se mai arată în textul hotărârii.
(Sursa: News.ro)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice