Tehnologiile-vedetă ale anului viitor vor fi AI, automatizarea, personalizarea soft-urilor
Numărul 49, 15-21 dec. 2020 » Analize și sinteze
Tehnologiile-vedetă ale anului următor, conform unei analize realizată de Wizrom Software, vor fi inteligența artificială (AI), soluțiile de automatizare business-to-business (îndeosebi în industria auto) și, în special, personalizarea completă a softurilor de afaceri în funcție de specificul și de nevoile fiecărei companii, potrivit Mediafax. Tehnologia va continua să joace un rol deosebit de important în viețile noastre, în 2021, impactându-ne cel puțin la fel de mult precum a făcut-o și în acest an, consideră Wizrom Software, dezvoltator și integrator de software de business.
Anul acesta, companiile din România (ca, de altfel, din întreaga lume) au investit mai mult ca niciodată în soluții IT, de digitalizare, comerț electronic și lucru la distanță, fiind extrem de conștiente de schimbările impuse de COVID-19, atât din punct de vedere sanitar, cât și economic. Mai mult, cei mai mari jucători de pe plan local vor continua să mizeze pe aportul tehnologiei și anul viitor, căci perioada de adaptare și stabilizare nu s-a încheiat, sunt de părere autorii analizei. „2020 a fost o perioadă extrem de dificilă, un an în care am învățat să ne adaptăm din mers, să găsim soluții rapide, să luăm decizii de business din cele mai curajoase. Acest lucru se va întâmpla și anul viitor, perioada de transformare nu se încheie aici. Abia acum marii jucători din industrie au conștientizat cu adevărat rolul crucial al tehnologiei. Vom vedea mișcări spectaculoase de strategii și modele de afaceri și în 2021, companiile vor investi în soluții IT din cele mai inovatoare”, a declarat Adrian Bodomoiu, director general al Wizrom Software.
În foarte multe privințe, COVID-19 a acționat precum un catalizator pentru numeroase schimbări din mediul de afaceri, transformări care, anterior pandemiei, păreau puțin probabile, poate chiar imposibile pe alocuri. Astăzi, însă, la 10 luni de la declanșarea pandemiei de conoravirus în România, atât angajatorii, cât și angajații au devenit mai digitalizați, mai conectați online ca niciodată – cu colegii, clienții, furnizorii, partenerii de afaceri etc. Totul se petrece azi mult mai repede, la doar un click distanță, analizele și estimările de business sunt realizate de softuri performante, iar oamenii lucrează din cele mai diverse colțuri ale lumii.
„Pandemia nu s-a încheiat și, din păcate, nu credem că va dispărea ca prin magie, chiar și cu apariția și punerea pe piață a unui vaccin. Vom mai traversa o perioadă de acomodare și de transformare, în special în mediul profesional. Credem cu tărie că schimbările aduse de COVID-19 vor determina un nou mod de lucru la nivel global și vor impune inovări tehnologie continue în toate domeniile. Companiile care încă nu au înțeles rolul deosebit al digitalizării au pierdut un tren important spre viitor”, punctează Adrian Bodomoiu.
La ora actuală, în România există companii (IMM-uri) care caută deja să investească în tehnologii care integrează în componenta lor elemente de inteligență artificială (AI). Mai mult, aceste softuri vor fi tot mai cerute anul viitor, potrivit directorului Wizrom Software. Soluțiile care au integrate elemente de AI includ rapoarte și predicții despre viitorul apropiat. Ele oferă informații și analize, bazându-se pe istoric și pot anticipa, de exemplu, dacă o companie are clienți care vor plăti cu întârziere ori care vor părăsi compania în detrimentul unui competitor.
Dincolo de acest aspect, analiștii IT sunt de părere că AI va deveni una dintre cele mai importante tendințe tehnologice ale viitorului, peste tot pe glob, fiind un instrument valoros care ne va permite să înțelegem și să interpretăm mai ușor lumea din jur. Algoritmii de învățare automată vor fi tot mai sofisticați în soluțiile pe care le descoperă pentru noi și care ne vor simplifica existența și modul de face business.
Nu în ultimul rând, soluțiile digitale complet personalizate vor fi concepute și dezvoltate în funcție de numeroase criterii, pornind de la dimensiunea companiei, specificul activității, locația organizației, până la obiectivele de business și modul de lucru, dar și softurile deja utilizate în cadrul întreprinderilor.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice