Timpul anual de instruire recomandat pentru educația obligatorie în programul de zi, în Europa (2015-2016)
Numărul 36, 19-25 sept. 2017 » Direct de la sursă
Ministerul Educației Naționale a publicat o analiză referitoare la timpul anual de instruire recomandat pentru educația obligatorie în programul de zi, în Europa (2015-2016). „Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara zilei de școală, timpul dedicat temelor pentru acasă și activităților de tutoriat sau de studiu privat. De asemenea, nu include zilele în care școlile sunt închise pentru festivități (de exemplu, zile naționale) și zilele în care elevii nu frecventează școala ca urmare a perioadelor de pregătire destinate cadrelor didactice sau zilelor de examinare”, precizează MEN.
Timpul minim recomandat de instruire pe an
În majoritatea cazurilor, educația obligatorie acoperă doar nivelurile de educație primară și secundară generală (care corespund în mod normal nivelurilor ISCED 1 și 24) (ISCED – Clasificarea Internațională Standard a Educației – n.r.). Însă în 22 dintre 42 de sisteme educaționale europene, educația obligatorie include și unul sau mai mulți ani din nivelul ISCED 34 (adică în cele mai multe cazuri, educația generală de nivel secundar superior).
Timpul minim de instruire pe an se calculează prin împărțirea timpului total recomandat pentru instruire la numărul de ani pe fiecare nivel educațional. În educația primară, media timpului minim recomandat de instruire pe an în Europa este de 740 de ore. În România este de 501 ore.
Media timpului minim recomandat de instruire pe an în educația secundară generală este de 873 de ore (825 în România), fiind mai mare decât în educația primară.
În 22 de sisteme educaționale, cel puțin un an de nivel ISCED 34, care corespunde în mod normal educației generale de nivel secundar superior, este obligatoriu. Media recomandată pe an la acest nivel educațional este de 903 ore.
În medie, educația primară include cel puțin 4.089 de ore de instruire (2.503 în România), iar educația generală de nivel secundar inferior (ISCED 24) include 3.011 ore (3.300 în România).
Data de începere a anului școlar
Anul școlar începe în luna august în următoarele state: Danemarca (10 august), Germania (1 august), Olanda (17, 24 și 31 august, în funcție de regiune), Finlanda (între 10 și 18 august), Scoția (15 august), Elveția (între 10 și 31 august, în funcție de fiecare canton în parte), Islanda (între 21 și 24 august), Liechtenstein (17 august) și Norvegia (între 17 și 21 august).
La 1 septembrie, anul școlar începe în următoarele state: Belgia, Bosnia și Herțegovina, Republica Cehă, Estonia, Macedonia, Franța, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Muntenegru, Polonia, Serbia, Slovenia și Anglia. În medie, durata anului școlar în aceste țări este de 190 de zile lucrătoare (în România, durata cuprinde, de regulă, 167 de zile lucrătoare).
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial