Toți producătorii, comercianții sau importatorii de băuturi din România sunt încurajați să finalizeze cât mai repede procedura de înregistrare în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare
Numărul 14-15, 12-25 apr. 2023 » Direct de la sursă
Înregistrarea este obligatorie și se face pe site-ul administratorului SGR, www.returosgr.ro
Nerespectarea acestei obligații legale atrage o serie de sancțiuni: amendă sau suspendarea temporară a activității.
Cine trebuie să se înregistreze în Sistemul de Garanție-Returnare?
Toți operatorii economici care produc sau comercializează produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, sticlă sau aluminiu, cu dimensiuni între 0,1 litri și 3 litri, inclusiv magazinele online, operatorii care vând prin intermediul automatelor, industria HoReCa, dar și cei care comercializează aceste produse ca gamă complementară (ex. librării, magazine de electrocasnice și electronice etc). Această obligație legală se aplică și celor cei care și-au început activitatea după 28 februarie 2023.
Cum se face înregistrarea?
Înregistrarea se face online pe site-ul www.returosgr.ro al administratorului SGR și este o obligație legală, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021. Neîndeplinirea obligației legale de înregistrare în baza de date a SGR se sancționează cu amenzi de până la 40.000 de lei sau suspendarea temporară a activității, până la înregistrare.
Ce trebuie să știe comercianții?
În cazul comercianților, aceștia trebuie să înregistreze în platformă:
- punctele de vânzare și datele referitoare la produsele vândute în anul 2022;
- estimarea de produse vândute pentru anul în curs;
- Formularul Standard de Înregistrare SEMNAT, care marchează finalizarea procedurii de înregistrare.
Ce trebuie să știe producătorii?
În cazul producătorilor, după activarea contului, aceștia trebuie să înscrie:
- numărul de unități de ambalaje SGR și greutatea aferentă a ambalajelor, exprimată în kilograme, introduse pe piața națională în anul 2022, defalcate pe fiecare lună,
- categorii de produse conținute, tip de material pe subcategorii, inclusiv culoarea materialului (pentru plastic) și dacă plasticul conține barieră de oxigen (în principal pentru produsele alcoolice),
- volumul (număr de mililitri) pe unitate de ambalaj.
Cum mă asigur că am finalizat procesul de înregistrare?
Numai după ce au fost furnizate toate informațiile menționate mai sus, va fi posibilă parcurgerea următoarelor etape ale procedurii de înregistrare, prin generarea și semnarea Formularului Standard de Înregistrare, pentru a finaliza înregistrarea.
Unde găsesc suport pentru procedura de înregistrare în platformă?
Operatorii economici care întâmpină dificultăți în procesul de înregistrare și finalizare a înregistrării vor beneficia în continuare de suport tehnic prin intermediul serviciului de Call Center dedicat, apelabil la numărul de telefon 021 207 00 09 de luni până vineri între orele 09:00 – 18:00, cu excepția sărbătorilor legale. Acesta va fi disponibil pentru a oferi asistență tehnică și a clarifica orice întrebări legate de procesul de înregistrare în SGR.
În plus, pentru a ajuta operatorii economici să parcurgă cu succes procesul de înregistrare, RetuRO pune la dispoziție pe site-ul său, www.returosgr.ro, materiale informative, precum ghiduri de înregistrare în platformă și întrebări frecvente.
Ce se întâmplă după etapa de înregistrare?
Înregistrarea este o etapă preliminară intrării în funcțiune a Sistemului de Garanție-Returnare la nivel național.
După etapa de înregistrare, RetuRO va începe procedura de semnare a contractelor cu operatorii economici care s-au înregistrat în baza de date SGR. Încheierea contractelor se va face tot prin intermediul platformei www.returosgr.ro.
Sistemul Garanție-Returnare este conceput pentru a încuraja returnarea ambalajelor de băuturi de unică folosință în vederea reciclării și reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de economie circulară din România. Acesta este administrat de compania RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A., desemnată în acest sens prin Hotărâre de Guvern.
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) a fost creat de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu, Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate și Asociația Retailerilor pentru Mediu și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
RetuRO, administratorul SGR, va asigura transparență asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice