TPBI: Operatorii de transport de călători din regiunea București-Ilfov, obligați să investească minimum 1% din cheltuieli în dezvoltarea serviciului
Telex » Știri 2 august 2021
Toți operatorii de transport de călători din regiunea București-Ilfov vor fi obligați să investească în dezvoltarea serviciului cel puțin 1% din cheltuieli, iar peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului trebuie să fie alocate pentru angajații care lucrează direct cu publicul, informează Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI), relatează Agerpres. Conform contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport de călători cu operatorii din Regiunea București-Ilfov, semnat cu Societatea de Transport București - STB SA, cu Serviciul Transport Voluntari - STV SA și cu Ecotrans STCM SRL, sub sancțiunea amenzilor aplicate de TPBI, operatorii și-au asumat anumite condiții de calitate a serviciului oferit călătorilor.
Astfel, vehiculele vor fi igienizate permanent și iluminate corespunzător în salonul călătorilor, iar programul de circulație va fi respectat cu strictețe. Operatorii vor fi monitorizați cu atenție și vor fi sancționați în cazul în care vor fi constatate nereguli. De asemenea, instalațiile de climatizare ale vehiculelor care sunt dotate cu această utilitate trebuie să fie funcționale, iar dacă aceasta se defectează în timp ce vehiculul este pe traseu, conducătorul acestuia are obligația de a anunța imediat operatorul. „Dacă se constată că aerul condiționat nu funcționează din alte motive decât defectarea pe traseu, operatorul căruia îi aparține vehiculul va fi sancționat”, precizează sursa citată.
Pe de altă parte, operatorii vor avea obligația de a afișa în mijloacele de transport în comun atât indicativul vehiculului, cât și adresa de email și numărul de telefon unde călătorii să poată sesiza problemele apărute, pentru a fi soluționate cât mai operativ.
În plus, toți operatorii vor fi obligați să investească în dezvoltarea serviciului cel puțin 1% din cheltuieli. O altă obligație a operatorilor ar fi ca peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului să fie alocate pentru angajații care lucrează direct cu publicul.
Totodată, prin noile prevederi contractuale, operatorii vor putea achiziționa doar autobuze prietenoase cu mediul (de exemplu, electrice, hibrid sau cu combustibili alternativi sau cu combustibili fosili, dar cu respectarea normei de poluare cea mai recentă, în prezent de Euro 6).
„Cele mai drastice sancțiuni pe care TPBI le poate aplica celor patru operatori de transport sunt stabilite pentru situația în care vehiculele nu ies în traseu cu sistem funcțional de monitorizare prin GPS. Operatorii au obligația de a se asigura că toate vehiculele scoase pe trasee să aibă GPS-ul funcțional, pentru a fi monitorizate. TPBI încurajează publicul călător să semnaleze problemele observate în mijloacele de transport în comun și îi asigură pe aceștia că reclamațiile sunt luate în seamă și se încearcă soluționarea acestora, inclusiv prin aplicarea de sancțiuni către operatori, în conformitate cu prevederile din noile contracte semnate”, se menționează în comunicatul citat.
Noile contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport public de călători, alături de noua politică tarifară pentru toată Regiunea București-Ilfov, au intrat în vigoare din data de 1 august.
TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorități publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înființarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competență, conform Regulamentului CE 1370/2007.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național