Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Tranzacția medie realizată online cu cardul în România s-a majorat cu 15%, în 2022

Tranzacția medie realizată online cu cardul în România s-a majorat cu 15%, în 2022

Numărul 6, 15-21 feb. 2023  »  Conectarea la era digitală

Valoarea medie a unei tranzacții online efectuate cu cardul, în România, a crescut cu 15%, în 2022, până la 265 de lei, comparativ cu anul anterior, conform datelor publicate de un procesator de plăți electronice, relatează Agerpres. Astfel, la nivel general, Netopia Payments a înregistrat o creștere de 35% a tranzacțiilor procesate, în cursul anului trecut față de 2021, iar media tranzacțiilor lunare a depășit 3 milioane, prin toate metodele de plată.

Potrivit sursei citate, în topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice în 2022 s-au aflat: utilitățile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.

De asemenea, cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de Netopia Payments, în 2022, a fost noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul "Black Friday". Astfel, tranzacțiile online cu cardul, în perioada respectivă, au crescut cu aproximativ 27%, față de ediția anterioară.

În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top, cu 72,2% din total, în comparație cu desktop-ul, preferat de 27,1% sau tableta de 0,7%.

Din punct de vedere demografic, în intervalul de referință, femeile au fost mai înclinate să cumpere online, într-o pondere de 52,4%, față de bărbați (47,6%).

În plus, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziții online a fost reprezentat de cel între 35 și 44 ani (25,52%), urmat 25-34 ani (22,46%), 45-54 ani (20,91%), 18-24 ani (14,33%), 55-64 ani (9,27%) și peste 65 de ani (7,51%).

Datele centralizate de Netopia arată că orașele în care s-au realizat cele mai multe tranzacții online în 2022 au fost București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Ploiești.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.